1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 1 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
 
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
12 úsekov
121,2 km
2 670 mil. €
3 407 - 54 519
2,4
2,7
2/2026 - 7/2029
1
33. - 37.
2/2023
R2
9,6 km
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
112 mil. €
8 634 - 11 116
3
2
10/2021
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle vládnych politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
2/2026
(+9)
2
33. - 37.
2/2023
D1
19,9 km
D 33,5/120
277 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
2
2
4/2022
Termíny sú reálne. Mohli byť podstatne skoršie, keby NDS nepremárnila 8 rokov projektovaním prehnane veľkorysého riešenia s 10 pruhmi (6 + 2 + 2) až po Trnavu, ktoré išlo do šuplíka, a tiež keby teraz oddelila rozšírenie odpočívadla Triblavina do samostatnej stavby a neodsúvala preň rozšírenie celých 20 km diaľnice.
 8/2027
(+6)
3
33. - 37.
2/2023
D4
12,4 km
D 26,5/120 (tunel 2 x T 8,0/100)
771 mil. €
2
4
Termíny sú úplne nereálne - tento úsek je iba na začiatku posudzovania vplyvov na životné prostredie, celú prípravu má pred sebou. Začatie výstavby v roku 2023 je teda vylúčené a ak sa potvrdí stavba v tejto trase, teda s tunelom až v dĺžke 11 km, nie je reálne ani skrátenie výstavby.
7/2029
(-8)
4
33. - 37.
2/2023
R3
4,9 km
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
77 mil. €
2
2
11/2021
Termíny sú pesimistické, tento úsek je reálne a opodstatnené postaviť skôr. Avšak plytvanie zdrojmi a kapacitami na prípravu menej potrebných úsekov v iných regiónoch šancu na dokončenie v skoršom termíne zmenšuje.
2/2026
(+18)
5
33. - 37.
2/2023
R3
8,3 km
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
201 mil. €
5 550 - 9 787
2
3
11/2021
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na menej potrebné a predražené projekty v iných regiónoch.
2/2026
(+18)
6
38.
3/2023
R2
16,0 km
R 24,5/120(100)
274 mil. €
9 654 - 12 079
2
2
1/2022
Termíny sú splniteľné - donedávna boli reálne aj skoršie termíny, no presadenie požiadaviek na riešenie s veľkorysejšími parametrami (i tunelmi) vracia prípravu späť a môže ohroziť dokončenie tohto úseku aj v uvedenom, už posunutom termíne.
3/2026
(+8)
7
39.
5/2023
R2
11,5 km
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
235 mil. €
7 793
3
3
1/2022
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle vládnych politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
5/2026
(0)
8
40.
8/2023
R4
4,0 km
R 24,5/100
102 mil. €
14 625
2
2
4/2022
Termíny sú splniteľné, ich naplnenie však bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto i nadväzujúcich častí ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia s plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
8/2026
(+10)
9
41.
10/2023
R2
17,5 km
R 24,5/100
287 mil. €
12 819 - 29 988
2
2
8/2022
Termíny sú splniteľné, rizikom však zostáva nesúhlas niektorých zástupcov Sliača, ktorý s trasovaním popri kúpeľnom meste nesúhlasia.
10/2026
(+27)
10
42.
11/2023
D4
3,6 km
D 26,5/100
133 mil. €
5
5
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je podstatne vzdialenejší.
11/2026
(-21)
11
43. - 44.
12/2023
R4
6,5 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
105 mil. €
6 651 - 9 113
2
3
8/2022
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na menej potrebné a predražené projekty v iných regiónoch.
12/2026
(+3)
12
43. - 44.
12/2023
R4
7,0 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
97 mil. €
3 407 - 3 769
2
2
8/2022
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na menej potrebné a predražené projekty v iných regiónoch. Tento úsek je najpotrebnejší z celej R4 medzi Prešovom a hranicou s Poľskom, keďže má vyriešiť nevyhovujúcu a nebezpečnú cestu cez Šarišký Štiavnik, ktorá rýchlo degraduje pod záťažou veľkého počtu ťažkých vozidiel tranzitujúcich z Poľska na juh. Tento úsek by mal patriť medzi priority rezortu dopravy.
12/2026
(+3)
 
 
 
 
 
12 úsekov
121,2 km
2 670 mil. €
3 407 - 54 519
2,4
2,7
2/2026 - 7/2029
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku