1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
20 úsekov
269,3 km
2 - 4
3 761 mil. €
5 189 - 50 895
3,2
3,2
12/2020 - 6/2033
1
15. - 16.
6/2021
R2
6,2 km
2
74 mil. €
5 304
2
2
12/2019
Posunuté termíny už nie sú úplne nereálne, ale stále sú optimistické. Projektovanie dokumentácie na stavebné povolenie (DSP) sa ani do novembra 2018 nezačalo, keďže súťaž z roku 2017 diaľničiari zrušili a v opakovanej súťaži ponuky z apríla 2018 ani za 6 mesiacov nevyhodnotili, resp. súťaž nedotiahli uzatvorením zmluvy s projektantom. Za pozornosť stojí, že tu NDS začala v roku 2018 s výkupom pozemkov mimoriadne ešte pred dodaním DSP, dokonca aj pred zakontrahovaním tohto stupňa dokumentácie (štandardne sa výkupy realizujú až po spresnení záberov v ráci DSP).
6/2023
(+24)
2
33. - 37.
2/2023
R2
9,6 km
2
112 mil. €
8 634 - 11 116
3
2
10/2021
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle vládnych politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
2/2026
(+9)
3
52.
4/2025
R2
9,8 km
2
93 mil. €
6 452 - 10 032
5
5
11/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. Väčšina plánovaných úsekov rýchlociest na Slovensku je potrebnejších ako tento úsek, realizácia pred rokom 2040 je nepravdepodobná.
4/2028
(+14)
4
50.
12/2024
R2
7,8 km
2
75 mil. €
5 587
5
4
7/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. Väčšina plánovaných úsekov rýchlociest na Slovensku je potrebnejších ako tento úsek, realizácia pred rokom 2040 je nepravdepodobná.
12/2027
(+10)
5
8.
2/2020
R2
6,8 km
4
191 mil. €
11 764 - 50 895
3
3
4/2019
Termíny sú optimistické ale splniteľné s neveľkým meškaním - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
2/2023
(+11)
6
4.
6/2019
R2
9,1 km
4
243 mil. €
8 780 - 11 203
3
4
Napriek už vyhlásenému obstarávaniu na zhotoviteľa sú termíny nereálne. Stavba nie je dobre pripravená, tender bol vyhlásený predčasne - na naliehanie politického vedenia rezortu dopravy. Túto stavbu obstaráva NDS ako vôbec prvú spôsobom, pri ktorom o víťazovi nerozhodne cena ale viacero kritérií. Žiaľ, tie boli pripravené narýchlo a neprešli potrebnou oponentúrou. NDS ich síce koncom júna predstavila na workshope, ale na vyžiadané pripomienky odbornej verejnosti nepočkala - súťaž s "multikritériami" vyhlásila hneď začiatkom júla. Dôsledkom nedomyslených nastavení sú početné žiadosti o nápravu, ktoré si vyžiadali posun lehoty na predkladanie ponúk zo septembra už na december 2018. Aj tak zostávajú značné riziká, že politikmi urýchlené vyhlásenie tendra neprinesie férovú súťaž a víťazstvo ekonomicky najvýhodnejšej ponuky.
1/2023
(+16)
7
29. - 30.
6/2022
R2
6,1 km
4
123 mil. €
12 157
2
3
3/2020
Termíny sú optimistické. Príprava zbytočne drahého riešenia v novej trase namiesto prestavby existujúcej cesty I. triedy na 4-pruh výrazne zvyšuje náklady, čo môže ohroziť financovateľnosť a odsunúť realizáciu tohto úseku. Vzhľadom k dopravnej záťaži tu 4-pruh je potrebný ale netreba k nemu zachovávať samostatnú cestu I. triedy. Navrhovaných 6-pruhov (2 na existujúcej ceste + 4 na novej rýchloceste) je zbytočný luxus.
6/2025
(+10)
8
27. - 28.
4/2022
R2
20,7 km
2
211 mil. €
6 969 - 10 726
3
4
2/2021
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
4/2024
(+9)
9
38.
3/2023
R2
16,0 km
4
274 mil. €
9 654 - 12 079
2
2
1/2022
Termíny sú splniteľné - donedávna boli reálne aj skoršie termíny, no presadenie požiadaviek na riešenie s veľkorysejšími parametrami (i tunelmi) vracia prípravu späť a môže ohroziť dokončenie tohto úseku aj v uvedenom, už posunutom termíne.
3/2026
(+8)
10
49.
10/2024
R2
18,0 km
2
171 mil. €
10 140 - 11 010
4
4
5/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
10/2027
(+7)
11
2.
2/2019
R2
13,5 km
4
143 mil. €
9 007 - 9 998
2
2
12/2018
Termíny sú nereálne. Ak sa však NDS podarí konečne dotiahnuť verejnú súťaž a začať výstavbu na jar 2019, uvedenie do užívania je dosiahnuteľné do konca roku 2021.
12/2020
(+6)
12
75. - 76.
6/2030
R2
49,0 km
2
662 mil. €
5 762 - 14 648
4
4
8/2028
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže ani zďaleka nejde, nie je na to dôvod. Reálny horizont výstavby i uvedenia do prevádzky je teda oveľa vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
6/2033
(+21)
13
27. - 28.
4/2022
R2
10,6 km
2
127 mil. €
6 412 - 8 112
3
4
2/2021
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
4/2024
(+9)
14
39.
5/2023
R2
11,5 km
2
235 mil. €
7 793
3
3
1/2022
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle vládnych politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
5/2026
(0)
15
5. - 6.
8/2019
R2
14,1 km
2
303 mil. €
5 792 - 7 064
3
2
8/2019
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú ani minimálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy. NDS v septembri 2018 len začala s výkupmi pozemkov a už pod tlakom ministra Érseka a jeho strany Most-Híd sľubuje vyhlásenie tendra na zhotoviteľa. Hoci táto náklaná stavba nemá čo robiť medzi prioritami rezortu dopravy, zdá sa, že aktuálne vedenie robí všetko preto, aby v roku 2019 vykúpilo pozemky pod tento úsek a do volieb prípadne aj vysúťažilo zhotoviteľa. Kľúčový problém s chýbajúcim financovaním dlhého tunela Soroška padne na plecia budúcej vlády.
8/2024
(0)
16
54.
6/2025
R2
18,0 km
2
175 mil. €
5 189 - 6 389
5
5
1/2024
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. Väčšina plánovaných úsekov rýchlociest na Slovensku je potrebnejších ako tento úsek, realizácia pred rokom 2040 je nepravdepodobná.
6/2028
(+14)
17
29. - 30.
6/2022
R2
2,7 km
4
53 mil. €
12 862
2
3
2/2021
Termíny sú splniteľné, avšak uprednostnenie zbytočne drahého riešenia v novej trase namiesto rekonštrukcie a rozšírenia existujúcej cesty I. triedy na 4-pruh môže ohroziť financovateľnosť a odsunúť realizáciu tohto úseku.
6/2025
(+10)
18
53.
5/2025
R2
14,0 km
2
117 mil. €
5 809 - 8 826
5
4
1/2024
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky oveľa potrebnejších projektov, realizácia tohto úseku pred rokom 2035 je nepravdepodobná.
6/2028
(+15)
19
18. - 21.
8/2021
R2
8,3 km
2
92 mil. €
5 277 - 6 250
2
2
1/2020
Posunuté termíny už nie sú úplne nereálne, ale stále sú optimistické. Projektovanie dokumentácie na stavebné povolenie (DSP) sa ani do novembra 2018 nezačalo, keďže súťaž z roku 2017 diaľničiari zrušili a v opakovanej súťaži ponuky z mája 2018 ani za 6 mesiacov nevyhodnotili, resp. súťaž nedotiahli uzatvorením zmluvy s projektantom. Za pozornosť stojí, že tu NDS začala v roku 2018 s výkupom pozemkov mimoriadne ešte pred dodaním DSP, dokonca aj pred zakontrahovaním tohto stupňa dokumentácie (štandardne sa výkupy realizujú až po spresnení záberov v ráci DSP).
8/2023
(+26)
20
41.
10/2023
R2
17,5 km
4
287 mil. €
12 819 - 29 988
2
2
8/2022
Termíny sú splniteľné, rizikom však zostáva nesúhlas niektorých zástupcov Sliača, ktorý s trasovaním popri kúpeľnom meste nesúhlasia.
10/2026
(+27)
 
 
 
 
 
20 úsekov
269,3 km
2 - 4
3 761 mil. €
5 189 - 50 895
3,2
3,2
12/2020 - 6/2033
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku