1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
1
42.
11/2023
D4
3,6 km
4
133 mil. €
5
5
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je podstatne vzdialenejší.
11/2026
(-21)
2
33. - 37.
2/2023
D4
12,4 km
4
771 mil. €
2
4
Termíny sú úplne nereálne - tento úsek je iba na začiatku posudzovania vplyvov na životné prostredie, celú prípravu má pred sebou. Začatie výstavby v roku 2023 je teda vylúčené a ak sa potvrdí stavba v tejto trase, teda s tunelom až v dĺžke 11 km, nie je reálne ani skrátenie výstavby.
7/2029
(-8)
3
7/2016
D4
4,4 km
4 - 6
1
2
9/2017
Uvedený je zmluvný termín - 3,75 roka od finančného uzatvorenia transakcie 22. júna 2016. Jeho dodržanie je ohrozené oneskoreným zabezpečením stavebného povolenia (ministerstvo meškalo oproti zmluve cca o pol roka) a najmä výrazne meškajúcim riešením prác na prestavbe D1. Tie mali predchádzať výstavbe križovatky diaľnic D1 a D4 a mali byť podľa zmluvy hotové do januára 2019, čo bolo nereálne už v čase, keď ministertvo tvorilo koncesnú zmluvu. Nakoniec prestavba D1 do uvedeného termínu ani nezačne, čo spôsobí meškanie aj tohto úseku D4 (zatiaľ nie je známe v akom rozsahu).
2021
4
7/2016
D4
22,6 km
4 - 6
32 336 - 93 344
.
.
.
1
2
9/2017
Koncesionár má podľa zmluvy uviesť do prevádzky východnú časť úseku za 3,75 roka a južnú (vrátane mosta cez Dunaj) za 4,25 roka od finančného uzatvorenia transakcie, ku ktorému došlo 22. júna 2016. Uvedenie D4 do užívania však bude výrazne meškať. Jednak pre oneskorený a pomalý rozbeh prác zo strany koncesionára. A tiež pre meškania na strane štátu. Tie sú dôsledkom nereálnych záväzkov ministerstva dopravy, ktoré v roku 2015 pod vedením štátneho tajomníka Viktora Stromčeka -ignorujúc podstatné riziká - zapísali do koncestnej zmluvy. Ako ministerstvo tieto záväzky plní? Právoplatné stavebné povolenie zabezpečilo až trištvrte roka po termíne, ku ktorému sa zaviazalo v zmluve. Ešte väčšie meškanie hrozí v križovatke diaľnic D1 a D4, kde mala najprv NDS prestavať diaľnicu D1 (zdvihnúť jej niveletu) - ministerstvo sa zaviazalo, že do 31. januára 2019 v križovatke sprístupní stavenisko pre výstavbu D4. Do tohto termínu sa však prestavba D1 nielenže nedokončí, ale ani nezačne! To stavia koncesionára do mimoriadne výhodnej pozície, keď si môže klásť podmienky, za ktorých prípadne pomôže previesť dopravu z D1 počas jej prestavby na budúce vetvy križovatky s D4. Tie je nutné na tento účel dočasne stavebne upraviť, čo bude musieť NDS po nedohode s koncesionárom obstarať samostatne. Je ťažké pochopiť, prečo tomuto problému ministerstvo nepredišlo už v roku 2015, keď stačilo zahrnúť prestavbu D1 v budúcej križovatke do súťaže na koncesionára D4R7. A prečo ani odvtedy problém nevyriešilo. V dôsledku toho dnes každým mesiacom rastú nároky, ktoré si bude môcť koncesionár uplatňovať z titulu meškania na strane štátu. A tiež sa vzďaľuje horizont sprevádzkovania diaľnice D4.
2021
 
 
 
 
 
4 úseky
43,0 km
4 - 6
904 mil. €
32 336 - 93 344
2,3
3,3
7/2021 - 7/2029
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku