1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 1 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
 
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
1
12/2016
D3
5,7 km
D 24,5/80
264 mil. €
11 465 - 18 743
1
2
Dodržanie zmluvného termínu je vážne ohrozené. Zhotoviteľ (združenie Strabag, Porr a Hochtief CZ) mešká s predkladaním realizačnej dokumentácie aj so stavebnými prácami. Je však škoda, že NDS nevyužila možnosť obstarať zhotoviteľa tohto akútne potrebného úseku o niekoľko rokov skôr metódou "naprojektuj a postav", tzv. žltý FIDIC. Bez ohľadu na akútnosť dopravného problému zvolila časovo náročnejšie doprojektovanie vo vlastnej réžii, ktoré nakoniec aj tak stroskotalo pre dodanie mimoriadne nekvalitnej projektovej dokumentácie zo strany projektanta (Amberg). NDS ho nakoniec odmietla prevziať a s projektantom sa súdi. Stavbu nakoniec aj tak obstarala metódou "naprojektuj a postav", ktorú mohla využiť už o niekoľko rokov skôr.
2021
(+7)
2
11.
9/2020
D3
10,8 km
D 24,5/80 (100)
312 mil. €
14 176 - 14 186
2
4
8/2020
Termíny sú optimistické. V skutočnosti tu príprava nepokročila. NDS iba v októbri 2018 vyhlásila súťaž na obstaranie zhotoviteľa projektovej dokumentácie, navyše opäť na luxusné riešenie, pre ktoré projekt už na sedem rokov uviazol. Upustenie od potrebnej zmeny riešenia zvyšuje hrozbu opätovného odsúvania pre zvytočne vysokú finančnú náročnosť.
 9/2023
(-28)
3
22.
12/2021
D3
4,0 km
D 24,5/80
103 mil. €
15 053
2
2
6/2020
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch
12/2024
(+6)
4
23. - 24.
2/2022
D3
11,2 km
D 24,5/80
416 mil. €
13 886 - 21 743
1
1
10/2021
Termíny sú reálne, ak vedenia ministerstva dopravy i NDS konečne pristúpia k tomuto úseku ako k najvyššej priorite spomedzi doteraz nezačatých úsekov (spolu s D1 Turany - Hubová). Žiaľ, stratené roky 2012 až 2016, kedy sa NDS s prípravou tejto stavby takmer nepohla z miesta, sa už dobehnúť nedajú.
 2/2025
(+11)
5
77. - 82.
po 2040
D3
3,1 km
D 26,5/100
68 mil. €
5 420 - 8 693
5
5
Polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude postačovať viacero desaťročí. Je nepochopiteľné, že NDS na prípravu nepotrebného rozšírenia na 4-pruh minula predčasne už vyše 1,3 milióna eur.
po 2040
 
 
 
 
 
5 úsekov
34,8 km
1 164 mil. €
5 420 - 21 743
2,2
2,8
7/2021 - po 2040
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku