1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
82 úsekov
1 058,0 km
2 - 8
18 141 mil. €
1 065 - 62 652
3,1
3,2
12/2020 - po 2040
1
1.
1/2019
R3
4,4 km
2
83 mil. €
10 334 - 11 542
2
2
7/2012
Termíny sú optimistické ale splniteľné s meškaním do pol roka. Tento úsek už mohol byť vo výstavbe, keby NDS v lete 2017 zbytočne nezvolila výberu zhotoviteľa metódou tzv. užšej súťaže, ktorá je zdĺhavejšia.
3/2021
(+10)
2
2.
2/2019
R2
13,5 km
4
143 mil. €
9 007 - 9 998
2
2
12/2018
Termíny sú nereálne. Ak sa však NDS podarí konečne dotiahnuť verejnú súťaž a začať výstavbu na jar 2019, uvedenie do užívania je dosiahnuteľné do konca roku 2021.
12/2020
(+6)
3
3.
5/2019
R4
4,3 km
4
198 mil. €
15 837 - 18 098
1
3
1/2017
Termíny sú mierne optimistické, nezohľadňujú zdĺhavý priebeh obstarávania zhotoviteľa, ktorý NDS neukončila ani 7 mesiacov po obdržaní ponúk.
9/2022
(+14)
4
4.
6/2019
R2
9,1 km
4
243 mil. €
8 780 - 11 203
3
4
Napriek už vyhlásenému obstarávaniu na zhotoviteľa sú termíny nereálne. Stavba nie je dobre pripravená, tender bol vyhlásený predčasne - na naliehanie politického vedenia rezortu dopravy. Túto stavbu obstaráva NDS ako vôbec prvú spôsobom, pri ktorom o víťazovi nerozhodne cena ale viacero kritérií. Žiaľ, tie boli pripravené narýchlo a neprešli potrebnou oponentúrou. NDS ich síce koncom júna predstavila na workshope, ale na vyžiadané pripomienky odbornej verejnosti nepočkala - súťaž s "multikritériami" vyhlásila hneď začiatkom júla. Dôsledkom nedomyslených nastavení sú početné žiadosti o nápravu, ktoré si vyžiadali posun lehoty na predkladanie ponúk zo septembra už na december 2018. Aj tak zostávajú značné riziká, že politikmi urýchlené vyhlásenie tendra neprinesie férovú súťaž a víťazstvo ekonomicky najvýhodnejšej ponuky.
1/2023
(+16)
5
5. - 6.
8/2019
R2
14,1 km
2
303 mil. €
5 792 - 7 064
3
2
8/2019
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú ani minimálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy. NDS v septembri 2018 len začala s výkupmi pozemkov a už pod tlakom ministra Érseka a jeho strany Most-Híd sľubuje vyhlásenie tendra na zhotoviteľa. Hoci táto náklaná stavba nemá čo robiť medzi prioritami rezortu dopravy, zdá sa, že aktuálne vedenie robí všetko preto, aby v roku 2019 vykúpilo pozemky pod tento úsek a do volieb prípadne aj vysúťažilo zhotoviteľa. Kľúčový problém s chýbajúcim financovaním dlhého tunela Soroška padne na plecia budúcej vlády.
8/2024
(0)
6
5. - 6.
8/2019
R4
14,3 km
4
134 mil. €
10 088 - 50 895
2
1
4/2019
Termíny sú optimistické ale splniteľné s neveľkým meškaním - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
8/2022
(+5)
7
7.
10/2019
D1
3,5 km
8
132 mil. €
62 652
.
.
.
1
1
4/2019
Opätovne posunutý termín je dosiahnuteľný, ak sa už nestratí ďalší čas. Znamená však vyše 2,5-ročné meškanie oproti termínu, v ktorom sa ministerstvo zaviazalo odovzdať tento krátky úsek D1 už prestavaný koncesionárovi, ktorý má v rámci PPP projektu práve tu postaviť križovatku diaľnic D1 a D4. V akom rozsahu sa toto meškanie prenesie aj do meškania koncesionára s diaľnicou D4 nateraz nie je známe.
 10/2021
(+8)
8
8.
2/2020
R2
6,8 km
4
191 mil. €
11 764 - 50 895
3
3
4/2019
Termíny sú optimistické ale splniteľné s neveľkým meškaním - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
2/2023
(+11)
9
9. - 10.
8/2020
D1
13,5 km
4
949 mil. €
13 676 - 21 949
1
1
Termíny sú dosiahnuteľné, ak NDS využije iný než obvykle preferovaný postup obstarania. Buď metódu "naprojektuj a postav" na celý úsek, alebo samostatné (skoršie) obstaranie razenia tunelov, ešte pred finalizáciou projektov, vykúpením pozemkov a získaním povolení na povrchovú časť trasy. Žiaľ, Nateraz je dôležité bezodkladne vypísať súťaže na podrobný hydrogeologický prieskum a monitoring, a tiež vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie, aby do potvrdenia právoplatnosti záverečného stanoviska EIA už boli vysúťažení dodávatelia týchto prác.
 7/2027
(+13)
10
9. - 10.
8/2020
R4
10,2 km
4
314 mil. €
22 341 - 30 731
1
3
8/2019
Termíny sú optimistické až nereálne. Pracujú s ideálnym priebehom zostávajúcich stupňov prípravy a obstarávania zhotoviteľa. Vôbec neberú do úvahy riziká oneskorenia z dôvodu chýbajúceho finančného zabezpečenia tejto nákladnej stavby.
2/2024
(+22)
11
11.
9/2020
D3
10,8 km
4
312 mil. €
14 176 - 14 186
2
4
8/2020
Termíny sú optimistické. V skutočnosti tu príprava nepokročila. NDS iba v októbri 2018 vyhlásila súťaž na obstaranie zhotoviteľa projektovej dokumentácie, navyše opäť na luxusné riešenie, pre ktoré projekt už na sedem rokov uviazol. Upustenie od potrebnej zmeny riešenia zvyšuje hrozbu opätovného odsúvania pre zvytočne vysokú finančnú náročnosť.
 9/2023
(-28)
12
12.
11/2020
D1
1,1 km
2
12 mil. €
2
1
9/2019
8/2022
(+7)
13
13.
4/2021
R4
8,2 km
2
96 mil. €
4 001
3
3
12/2019
Termíny sú nereálne, aj keď stavba je v pokročilej fáze prípravy. Nezohľadňujú fakt, že NDS má veľa naliehavejších projektov, ktoré je potrebné realizovať skôr. Perspektívu blízkej výstavby neguje i takmer dvojnásobné zvýšenie nákladov na tento úsek, spôsobené pridaním desiatok nových objektov do stavby v dokumentácii na stavebné povolenie (dodaná v decembri 2017).
4/2023
(+6)
14
14.
5/2021
R7
14,3 km
2
98 mil. €
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
11/2025
(+8)
15
15. - 16.
6/2021
R2
6,2 km
2
74 mil. €
5 304
2
2
12/2019
Posunuté termíny už nie sú úplne nereálne, ale stále sú optimistické. Projektovanie dokumentácie na stavebné povolenie (DSP) sa ani do novembra 2018 nezačalo, keďže súťaž z roku 2017 diaľničiari zrušili a v opakovanej súťaži ponuky z apríla 2018 ani za 6 mesiacov nevyhodnotili, resp. súťaž nedotiahli uzatvorením zmluvy s projektantom. Za pozornosť stojí, že tu NDS začala v roku 2018 s výkupom pozemkov mimoriadne ešte pred dodaním DSP, dokonca aj pred zakontrahovaním tohto stupňa dokumentácie (štandardne sa výkupy realizujú až po spresnení záberov v ráci DSP).
6/2023
(+24)
16
15. - 16.
6/2021
R1
8,1 km
4
164 mil. €
12 387 - 17 316
2
3
4/2020
Termíny sú nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že v najbližších rokoch by mala NDS sústrediť kapacity a zdroje na projekty, ktoré riešia naliehavejšie dopravné problémy.
6/2023
(+11)
17
17.
7/2021
R7
11,0 km
4
97 mil. €
6 428 - 9 084
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
1/2026
(+10)
18
18. - 21.
8/2021
R7
23,5 km
2
161 mil. €
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
2/2026
(+11)
19
18. - 21.
8/2021
R2
8,3 km
2
92 mil. €
5 277 - 6 250
2
2
1/2020
Posunuté termíny už nie sú úplne nereálne, ale stále sú optimistické. Projektovanie dokumentácie na stavebné povolenie (DSP) sa ani do novembra 2018 nezačalo, keďže súťaž z roku 2017 diaľničiari zrušili a v opakovanej súťaži ponuky z mája 2018 ani za 6 mesiacov nevyhodnotili, resp. súťaž nedotiahli uzatvorením zmluvy s projektantom. Za pozornosť stojí, že tu NDS začala v roku 2018 s výkupom pozemkov mimoriadne ešte pred dodaním DSP, dokonca aj pred zakontrahovaním tohto stupňa dokumentácie (štandardne sa výkupy realizujú až po spresnení záberov v ráci DSP).
8/2023
(+26)
20
18. - 21.
8/2021
D1
10,6 km
8
216 mil. €
62 652
.
.
.
1
1
10/2019
Termíny sú dosiahnuteľné, no aktuálne nepokračujúca príprava ich splnenie ohrozuje.
 8/2024
(+13)
21
18. - 21.
8/2021
R1
2,7 km
4
62 mil. €
16 268
3
3
11/2020
Termíny sú nereálne, nezohľadňujú ani minimálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy.
8/2023
(+8)
22
22.
12/2021
D3
4,0 km
4
103 mil. €
15 053
2
2
6/2020
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch
12/2024
(+6)
23
23. - 24.
2/2022
D3
11,2 km
4
416 mil. €
13 886 - 21 743
1
1
10/2021
Termíny sú reálne, ak vedenia ministerstva dopravy i NDS konečne pristúpia k tomuto úseku ako k najvyššej priorite spomedzi doteraz nezačatých úsekov (spolu s D1 Turany - Hubová). Žiaľ, stratené roky 2012 až 2016, kedy sa NDS s prípravou tejto stavby takmer nepohla z miesta, sa už dobehnúť nedajú.
 2/2025
(+11)
24
23. - 24.
2/2022
R7
9,5 km
4
135 mil. €
6 403 - 9 478
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
8/2026
(+9)
25
25. - 26.
3/2022
D1
3,8 km
2
56 mil. €
10 312
3
5
4/2021
Takmer ukončená príprava by umožňovala aj skoršiu výstavbu, no prehnane nákladné riešenie (57 mil. € za 3,8 km dvojpruhovej cesty) už roky čaká v šuplíku na rozhodnutie hľadať menej nákladné možnosti riešenia. Inštitút stratégie MDV už v roku 2012 upozornil, že navrhnuté riešenie je nefinancovateľné. Keby zodpovední vtedy rozhodli objednať nové posúdenie variantov a projektovanie preložky v parametroch cesty I. triedy, mohlo byť nové, financovateľné riešenie už pripravené na realizáciu. Keďže nové riešenie sa doteraz neposúdilo a neprojektuje, perspektíva výstavby sa výrazne vzďaľuje a ani aktuálne deklarované termíny nemusia byť dodržané. V premárnenom období boli za riadenie rozvoja dopravnej infraštruktúry najdlhšie zodpovední minister Ján Počiatek a štátny tajomník Viktor Stromček.
 3/2025
(+24)
26
25. - 26.
3/2022
R5
1,7 km
2
54 mil. €
7 972
3
4
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže po presmerovaní tranzitu do Poľska na nový úsek D3 Svrčinovec - Skalité - štátna hranica SR/PR citeľne odľahčená cesta do ČR (smer Jablunkov) kapacitne stačí. Keďže plánované riešenie krátkeho úseku R6 je technicky a finančne náročné, prednosť by mali dostať iné projekty s vyššou hodnotou za peniaze.
3/2025
27
27. - 28.
4/2022
R2
20,7 km
2
211 mil. €
6 969 - 10 726
3
4
2/2021
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
4/2024
(+9)
28
27. - 28.
4/2022
R2
10,6 km
2
127 mil. €
6 412 - 8 112
3
4
2/2021
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
4/2024
(+9)
29
29. - 30.
6/2022
R2
6,1 km
4
123 mil. €
12 157
2
3
3/2020
Termíny sú optimistické. Príprava zbytočne drahého riešenia v novej trase namiesto prestavby existujúcej cesty I. triedy na 4-pruh výrazne zvyšuje náklady, čo môže ohroziť financovateľnosť a odsunúť realizáciu tohto úseku. Vzhľadom k dopravnej záťaži tu 4-pruh je potrebný ale netreba k nemu zachovávať samostatnú cestu I. triedy. Navrhovaných 6-pruhov (2 na existujúcej ceste + 4 na novej rýchloceste) je zbytočný luxus.
6/2025
(+10)
30
29. - 30.
6/2022
R2
2,7 km
4
53 mil. €
12 862
2
3
2/2021
Termíny sú splniteľné, avšak uprednostnenie zbytočne drahého riešenia v novej trase namiesto rekonštrukcie a rozšírenia existujúcej cesty I. triedy na 4-pruh môže ohroziť financovateľnosť a odsunúť realizáciu tohto úseku.
6/2025
(+10)
31
31.
7/2022
D1
7,3 km
4
317 mil. €
10 359
3
3
6/2021
Termíny sú optimistické ale ešte splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch.
 1/2027
(-11)
32
32.
10/2022
R3
6,5 km
2
92 mil. €
6 706 - 9 733
2
2
8/2021
Termíny odzrkadľujú fakt, že ide o najviac potrebný úsek z celej R3 od Zvolena po Šahy. Žiaľ, sú úplne nereálne, nezohľadňujú ani minimálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy (tá je iba na začiatku).
10/2024
(+11)
33
33. - 37.
2/2023
R2
9,6 km
2
112 mil. €
8 634 - 11 116
3
2
10/2021
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle vládnych politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
2/2026
(+9)
34
33. - 37.
2/2023
D1
19,9 km
6
277 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
2
2
4/2022
Termíny sú reálne. Mohli byť podstatne skoršie, keby NDS nepremárnila 8 rokov projektovaním prehnane veľkorysého riešenia s 10 pruhmi (6 + 2 + 2) až po Trnavu, ktoré išlo do šuplíka, a tiež keby teraz oddelila rozšírenie odpočívadla Triblavina do samostatnej stavby a neodsúvala preň rozšírenie celých 20 km diaľnice.
 8/2027
(+6)
35
33. - 37.
2/2023
D4
12,4 km
4
771 mil. €
2
4
Termíny sú úplne nereálne - tento úsek je iba na začiatku posudzovania vplyvov na životné prostredie, celú prípravu má pred sebou. Začatie výstavby v roku 2023 je teda vylúčené a ak sa potvrdí stavba v tejto trase, teda s tunelom až v dĺžke 11 km, nie je reálne ani skrátenie výstavby.
7/2029
(-8)
36
33. - 37.
2/2023
R3
4,9 km
2
77 mil. €
2
2
11/2021
Termíny sú pesimistické, tento úsek je reálne a opodstatnené postaviť skôr. Avšak plytvanie zdrojmi a kapacitami na prípravu menej potrebných úsekov v iných regiónoch šancu na dokončenie v skoršom termíne zmenšuje.
2/2026
(+18)
37
33. - 37.
2/2023
R3
8,3 km
2
201 mil. €
5 550 - 9 787
2
3
11/2021
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na menej potrebné a predražené projekty v iných regiónoch.
2/2026
(+18)
38
38.
3/2023
R2
16,0 km
4
274 mil. €
9 654 - 12 079
2
2
1/2022
Termíny sú splniteľné - donedávna boli reálne aj skoršie termíny, no presadenie požiadaviek na riešenie s veľkorysejšími parametrami (i tunelmi) vracia prípravu späť a môže ohroziť dokončenie tohto úseku aj v uvedenom, už posunutom termíne.
3/2026
(+8)
39
39.
5/2023
R2
11,5 km
2
235 mil. €
7 793
3
3
1/2022
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle vládnych politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
5/2026
(0)
40
40.
8/2023
R4
4,0 km
4
102 mil. €
14 625
2
2
4/2022
Termíny sú splniteľné, ich naplnenie však bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto i nadväzujúcich častí ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia s plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
8/2026
(+10)
41
41.
10/2023
R2
17,5 km
4
287 mil. €
12 819 - 29 988
2
2
8/2022
Termíny sú splniteľné, rizikom však zostáva nesúhlas niektorých zástupcov Sliača, ktorý s trasovaním popri kúpeľnom meste nesúhlasia.
10/2026
(+27)
42
42.
11/2023
D4
3,6 km
4
133 mil. €
5
5
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je podstatne vzdialenejší.
11/2026
(-21)
43
43. - 44.
12/2023
R4
6,5 km
2
105 mil. €
6 651 - 9 113
2
3
8/2022
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na menej potrebné a predražené projekty v iných regiónoch.
12/2026
(+3)
44
43. - 44.
12/2023
R4
7,0 km
2
97 mil. €
3 407 - 3 769
2
2
8/2022
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na menej potrebné a predražené projekty v iných regiónoch. Tento úsek je najpotrebnejší z celej R4 medzi Prešovom a hranicou s Poľskom, keďže má vyriešiť nevyhovujúcu a nebezpečnú cestu cez Šarišký Štiavnik, ktorá rýchlo degraduje pod záťažou veľkého počtu ťažkých vozidiel tranzitujúcich z Poľska na juh. Tento úsek by mal patriť medzi priority rezortu dopravy.
12/2026
(+3)
45
45. - 46.
1/2024
R1
14,9 km
4
785 mil. €
8 140 - 13 204
2
3
10/2022
Termíny sú napriek výrazným posunom oproti roku 2017 stále nereálne. Nezohľadňujú otáznu environmentálnu priechodnosť stavby a jej vysoko pravdepodobnú nefinancovateľnosť. Dokonca aj keby uvedené riziká nemala, nerešpektujú ani časovú náročnosť výstavby dvoch tunelov i povrchových úsekov diaľnice v ochrannom pásme národného parku Nízke Tatry.
1/2027
(+33)
46
45. - 46.
1/2024
R3
4,8 km
2
67 mil. €
9 492 - 10 279
3
2
11/2022
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
1/2026
(+4)
47
47.
5/2024
R1
4,6 km
4
100 mil. €
11 611
3
3
3/2024
Termíny sú nereálne, nezohľadňujú pravdepodobné trvanie zostávajúcich stupňov prípravy.
5/2026
(+14)
48
48.
7/2024
R3
52,5 km
2
611 mil. €
3 247 - 11 434
4
4
4/2023
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy (tá je iba na začiatku). A ignorujú fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr. Reálny horizont výstavby súvislej R3 od Zvolena až po Šahy je oveľa vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R3. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2027
(+5)
49
49.
10/2024
R2
18,0 km
2
171 mil. €
10 140 - 11 010
4
4
5/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
10/2027
(+7)
50
50.
12/2024
R2
7,8 km
2
75 mil. €
5 587
5
4
7/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. Väčšina plánovaných úsekov rýchlociest na Slovensku je potrebnejších ako tento úsek, realizácia pred rokom 2040 je nepravdepodobná.
12/2027
(+10)
51
51.
1/2025
R4
7,9 km
2
127 mil. €
2 552 - 2 737
4
3
8/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
1/2028
(+12)
52
52.
4/2025
R2
9,8 km
2
93 mil. €
6 452 - 10 032
5
5
11/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. Väčšina plánovaných úsekov rýchlociest na Slovensku je potrebnejších ako tento úsek, realizácia pred rokom 2040 je nepravdepodobná.
4/2028
(+14)
53
53.
5/2025
R2
14,0 km
2
117 mil. €
5 809 - 8 826
5
4
1/2024
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky oveľa potrebnejších projektov, realizácia tohto úseku pred rokom 2035 je nepravdepodobná.
6/2028
(+15)
54
54.
6/2025
R2
18,0 km
2
175 mil. €
5 189 - 6 389
5
5
1/2024
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. Väčšina plánovaných úsekov rýchlociest na Slovensku je potrebnejších ako tento úsek, realizácia pred rokom 2040 je nepravdepodobná.
6/2028
(+14)
55
55. - 57.
7/2025
R4
8,0 km
2
132 mil. €
5 814 - 7 518
4
3
2/2024
Termíny sú optimistické ale dali by sa stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. NDS má mnoho potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných v NDS nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2028
(+15)
56
55. - 57.
7/2025
R4
7,5 km
2
123 mil. €
3 769 - 3 897
3
3
2/2024
Termíny sú optimistické ale dali by sa stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. NDS má mnoho potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných v NDS nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2028
(+15)
57
55. - 57.
7/2025
R4
6,0 km
2
100 mil. €
3 782 - 6 302
4
3
2/2024
Termíny sú optimistické ale dali by sa stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. NDS má mnoho potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných v NDS nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2028
(+15)
58
58. - 59.
9/2025
R1
11,5 km
4
406 mil. €
7 784
4
4
7/2024
Termíny sú napriek výrazným posunom oproti roku 2017 stále nereálne. Environmentálna priechodnosť stavby je neistá, financovateľnosť nepravdepodobná. Dokonca aj keby uvedené riziká nemala, oficiálne uvádzané termíny nerešpektujú ani časovú náročnosť výstavby troch krátkych tunelov i povrchových úsekov diaľnice v ochrannom pásme nárorného parku Nízke Tatry.
10/2027
(+54)
59
58. - 59.
9/2025
R1
9,5 km
4
340 mil. €
9 704 - 13 715
4
4
7/2024
Termíny sú napriek výrazným posunom oproti roku 2017 stále nereálne. Dopravný význam úseku je malý, financovateľnosť drahej stavby nepravdepodobná. Dokonca aj keby uvedené riziká nemala, oficiálne uvádzané termíny nerešpektujú ani časovú náročnosť výstavby tunela, ktorý je plánovaný aj na tomto úseku.
10/2027
(+54)
60
60. - 61.
1/2026
R3
7,9 km
2
71 mil. €
5 441 - 8 427
4
3
9/2024
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na samotnom ťahu R3, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
1/2029
(+5)
61
60. - 61.
1/2026
R3
14,0 km
4
191 mil. €
14 233 - 18 874
3
3
10/2024
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
1/2029
(+19)
62
62. - 71.
11/2026
D1
12,6 km
4
418 mil. €
9 503 - 9 802
3
3
6/2025
Termíny sú optimistické. Ak sa potvrdí riešenie s tunelom Dargov až v dĺžke 4 km, určite si vyžiada dlhšiu lehotu výstavby ako 3 roky, s ktorými kalkuluje NDS. A tiež náklady na úrovni, ktorá obhájiteľnosť projektu ohrozí a teda aj začiatok realizáciu odsunie.
11/2029
(+14)
63
62. - 71.
11/2026
D1
18,2 km
4
191 mil. €
6 207 - 8 525
3
2
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch.
11/2029
(+14)
64
62. - 71.
11/2026
R6
11,3 km
2
142 mil. €
7 234
4
3
9/2025
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu ČR dotiahnuť nadväzujúcu rýchlostnú cestu až po hranicu so Slovenskom a reálneho horizontu jej dokončenia. A tiež od profesionality riadenia NDS, schopnosti a záujmu zastaviť plytvanie zdrojmi na predražované projekty.
11/2029
(+7)
65
62. - 71.
11/2026
D1
15,8 km
4
138 mil. €
4 033 - 8 369
4
3
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch. Za Michalovcami bude diaľnica nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená.
11/2029
(+11)
66
62. - 71.
11/2026
D1
12,1 km
4
162 mil. €
10 444 - 14 783
3
2
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch.
11/2029
(+11)
67
62. - 71.
11/2026
D1
15,5 km
4
135 mil. €
1 698 - 6 812
4
3
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch. Za Michalovcami bude diaľnica nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená.
11/2029
(+11)
68
62. - 71.
11/2026
R6
11,0 km
2
190 mil. €
2 561 - 5 054
4
3
9/2025
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu určite vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu ČR dotiahnuť nadväzujúcu rýchlostnú cestu až po hranicu so Slovenskom a reálneho horizontu jej dokončenia. A tiež od profesionality riadenia NDS, schopnosti a záujmu zastaviť plytvanie zdrojmi na predražované projekty.
11/2029
(+7)
69
62. - 71.
11/2027
R3
10,4 km
2
243 mil. €
7 211
4
4
8/2026
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na Orave, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
11/2030
(+17)
70
62. - 71.
11/2027
R3
6,7 km
2
251 mil. €
8 973 - 10 745
3
5
8/2026
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na Orave, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
11/2030
(+45)
71
62. - 71.
11/2027
R3
1,9 km
2
31 mil. €
5 586
2
2
8/2026
Termíny sú reálne, dokonca neskoršie ako sa dajú dosiahnuť pri dobre riadenej príprave. Ak by sa zvýšila profesionalita riadenia NDS a politici prestali plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch, tento krátky úsek by sa dal (a mal) dokončiť súčasne s úsekmi od Sedliackej Dubovej po Nižnú, čím by sa naraz vyriešili zostávajúce výrazne nevyhovujúce úseky cestného čahu na Orave (existujúce úseky od Dolného Kubína po D1 majú oveľa lepšie parametre).
11/2030
(+45)
72
72. - 73.
2/2029
D2
6,9 km
6
106 mil. €
5
5
8/2027
Termíny sú nereálne, 4-pruhová diaľnica na Záhorí má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia bude ešte dlho neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie krátkeho úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica už blíži naplneniu kapacity.
2/2032
(+27)
73
72. - 73.
2/2029
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
4 151 - 11 477
3
5
9/2027
Rýchlostná cesta v tejto trase nemá opodstatnenie. Dopravne primeranejším riešením je tu preložka cesty I. triedy - tá súčasná totiž vedie takmer súvislo naprieč obcami. Takéto riešenie by bolo lacnejšie, skôr realizovateľné a trvalo postačujúce na dopravnú obsluhu územia od Nitry až po Partizánske. Rýchlocestu R8 treba vypustiť z plánovanej siete, pretože v skutočnosti odďaľuje hľadanie primeranejšieho riešenia, ktoré tento región potrebuje.
2/2034
74
74.
5/2029
D2
8,5 km
6
90 mil. €
32 968
.
.
.
5
5
10/2027
Termíny sú nereálne, 4-pruhová diaľnica na Záhorí má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia bude ešte dlho neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie krátkeho úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica už blíži naplneniu kapacity.
5/2032
(+26)
75
75. - 76.
6/2030
R3
14,0 km
2
305 mil. €
4
3
8/2028
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
6/2033
(+21)
76
75. - 76.
6/2030
R2
49,0 km
2
662 mil. €
5 762 - 14 648
4
4
8/2028
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže ani zďaleka nejde, nie je na to dôvod. Reálny horizont výstavby i uvedenia do prevádzky je teda oveľa vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
6/2033
(+21)
77
77. - 82.
po 2040
R1
42,1 km
4
631 mil. €
5 713 - 13 545
5
5
78
77. - 82.
po 2040
R7
29,2 km
2
230 mil. €
2 156 - 6 890
5
5
Rýchlostná cesta v tejto trase nie je reálna ani po roku 2040, pretože ju z dopravného hľadiska netreba. Namiesto toho treba riešiť riadnu údržbu existujúcich ciest I. triedy, ktorých problémom v danom území nie je ani nebude kapacita (tá s veľkou rezervou stačí aj po roku 2040), ale zlá kvalita vozovky (tá problém už je a dá sa riešiť oveľa skôr a lacnejšie).
po 2040
(0)
79
77. - 82.
po 2040
R3
10,3 km
2
92 mil. €
5 098 - 5 557
5
2
Termín je realistický a primeraný.
po 2040
80
77. - 82.
po 2040
D3
3,1 km
4
68 mil. €
5 420 - 8 693
5
5
Polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude postačovať viacero desaťročí. Je nepochopiteľné, že NDS na prípravu nepotrebného rozšírenia na 4-pruh minula predčasne už vyše 1,3 milióna eur.
po 2040
81
77. - 82.
po 2040
R7
32,8 km
2
367 mil. €
2 228 - 6 331
5
5
Rýchlostná cesta v tejto trase nie je reálna ani po roku 2040, pretože ju z dopravného hľadiska netreba. Namiesto toho treba riešiť riadnu údržbu existujúcich ciest I. triedy, ktorých problémom v danom území nie je ani nebude kapacita (tá s veľkou rezervou stačí aj po roku 2040), ale zlá kvalita vozovky (tá problém už je a dá sa riešiť oveľa skôr a lacnejšie).
po 2040
(0)
82
77. - 82.
po 2040
R7
71,3 km
2
553 mil. €
1 065 - 4 239
5
5
Rýchlostná cesta v tejto trase nie je reálna ani po roku 2040, pretože ju z dopravného hľadiska netreba. Namiesto toho treba riešiť riadnu údržbu existujúcich ciest I. triedy, ktorých problémom v danom území nie je ani nebude kapacita (tá s veľkou rezervou stačí aj po roku 2040), ale zlá kvalita vozovky (tá problém už je a dá sa riešiť oveľa skôr a lacnejšie).
po 2040
(0)
 
 
 
 
 
82 úsekov
1 058,0 km
2 - 8
18 141 mil. €
1 065 - 62 652
3,1
3,2
12/2020 - po 2040
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku