1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
1
62. - 71.
11/2027
R3
10,4 km
2
243 mil. €
7 211
4
4
8/2026
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na Orave, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
11/2030
(+17)
2
62. - 71.
11/2027
R3
6,7 km
2
251 mil. €
8 973 - 10 745
3
5
8/2026
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na Orave, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
11/2030
(+45)
3
62. - 71.
11/2027
R3
1,9 km
2
31 mil. €
5 586
2
2
8/2026
Termíny sú reálne, dokonca neskoršie ako sa dajú dosiahnuť pri dobre riadenej príprave. Ak by sa zvýšila profesionalita riadenia NDS a politici prestali plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch, tento krátky úsek by sa dal (a mal) dokončiť súčasne s úsekmi od Sedliackej Dubovej po Nižnú, čím by sa naraz vyriešili zostávajúce výrazne nevyhovujúce úseky cestného čahu na Orave (existujúce úseky od Dolného Kubína po D1 majú oveľa lepšie parametre).
11/2030
(+45)
4
72. - 73.
2/2029
D2
6,9 km
6
106 mil. €
5
5
8/2027
Termíny sú nereálne, 4-pruhová diaľnica na Záhorí má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia bude ešte dlho neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie krátkeho úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica už blíži naplneniu kapacity.
2/2032
(+27)
5
72. - 73.
2/2029
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
4 151 - 11 477
3
5
9/2027
Rýchlostná cesta v tejto trase nemá opodstatnenie. Dopravne primeranejším riešením je tu preložka cesty I. triedy - tá súčasná totiž vedie takmer súvislo naprieč obcami. Takéto riešenie by bolo lacnejšie, skôr realizovateľné a trvalo postačujúce na dopravnú obsluhu územia od Nitry až po Partizánske. Rýchlocestu R8 treba vypustiť z plánovanej siete, pretože v skutočnosti odďaľuje hľadanie primeranejšieho riešenia, ktoré tento región potrebuje.
2/2034
6
74.
5/2029
D2
8,5 km
6
90 mil. €
32 968
.
.
.
5
5
10/2027
Termíny sú nereálne, 4-pruhová diaľnica na Záhorí má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia bude ešte dlho neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie krátkeho úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica už blíži naplneniu kapacity.
5/2032
(+26)
7
75. - 76.
6/2030
R3
14,0 km
2
305 mil. €
4
3
8/2028
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
6/2033
(+21)
8
75. - 76.
6/2030
R2
49,0 km
2
662 mil. €
5 762 - 14 648
4
4
8/2028
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže ani zďaleka nejde, nie je na to dôvod. Reálny horizont výstavby i uvedenia do prevádzky je teda oveľa vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
6/2033
(+21)
 
 
 
 
 
8 úsekov
152,3 km
2 - 6
2 710 mil. €
4 151 - 32 968
3,8
4,1
11/2030 - 2/2034
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku