1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
16 úsekov
220,0 km
2 - 6
4 151 mil. €
1 698 - 32 968
3,5
3,4
1/2029 - 2/2034
1
33. - 37.
2/2023
D4
12,4 km
4
771 mil. €
2
4
Termíny sú úplne nereálne - tento úsek je iba na začiatku posudzovania vplyvov na životné prostredie, celú prípravu má pred sebou. Začatie výstavby v roku 2023 je teda vylúčené a ak sa potvrdí stavba v tejto trase, teda s tunelom až v dĺžke 11 km, nie je reálne ani skrátenie výstavby.
7/2029
(-8)
2
60. - 61.
1/2026
R3
7,9 km
2
71 mil. €
5 441 - 8 427
4
3
9/2024
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na samotnom ťahu R3, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
1/2029
(+5)
3
60. - 61.
1/2026
R3
14,0 km
4
191 mil. €
14 233 - 18 874
3
3
10/2024
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
1/2029
(+19)
4
62. - 71.
11/2026
D1
12,6 km
4
418 mil. €
9 503 - 9 802
3
3
6/2025
Termíny sú optimistické. Ak sa potvrdí riešenie s tunelom Dargov až v dĺžke 4 km, určite si vyžiada dlhšiu lehotu výstavby ako 3 roky, s ktorými kalkuluje NDS. A tiež náklady na úrovni, ktorá obhájiteľnosť projektu ohrozí a teda aj začiatok realizáciu odsunie.
11/2029
(+14)
5
62. - 71.
11/2026
D1
18,2 km
4
191 mil. €
6 207 - 8 525
3
2
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch.
11/2029
(+14)
6
62. - 71.
11/2026
R6
11,3 km
2
142 mil. €
7 234
4
3
9/2025
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu ČR dotiahnuť nadväzujúcu rýchlostnú cestu až po hranicu so Slovenskom a reálneho horizontu jej dokončenia. A tiež od profesionality riadenia NDS, schopnosti a záujmu zastaviť plytvanie zdrojmi na predražované projekty.
11/2029
(+7)
7
62. - 71.
11/2026
D1
15,8 km
4
138 mil. €
4 033 - 8 369
4
3
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch. Za Michalovcami bude diaľnica nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená.
11/2029
(+11)
8
62. - 71.
11/2026
D1
12,1 km
4
162 mil. €
10 444 - 14 783
3
2
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch.
11/2029
(+11)
9
62. - 71.
11/2026
D1
15,5 km
4
135 mil. €
1 698 - 6 812
4
3
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch. Za Michalovcami bude diaľnica nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená.
11/2029
(+11)
10
62. - 71.
11/2026
R6
11,0 km
2
190 mil. €
2 561 - 5 054
4
3
9/2025
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu určite vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu ČR dotiahnuť nadväzujúcu rýchlostnú cestu až po hranicu so Slovenskom a reálneho horizontu jej dokončenia. A tiež od profesionality riadenia NDS, schopnosti a záujmu zastaviť plytvanie zdrojmi na predražované projekty.
11/2029
(+7)
11
62. - 71.
11/2027
R3
10,4 km
2
243 mil. €
7 211
4
4
8/2026
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na Orave, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
11/2030
(+17)
12
62. - 71.
11/2027
R3
6,7 km
2
251 mil. €
8 973 - 10 745
3
5
8/2026
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na Orave, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
11/2030
(+45)
13
62. - 71.
11/2027
R3
1,9 km
2
31 mil. €
5 586
2
2
8/2026
Termíny sú reálne, dokonca neskoršie ako sa dajú dosiahnuť pri dobre riadenej príprave. Ak by sa zvýšila profesionalita riadenia NDS a politici prestali plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch, tento krátky úsek by sa dal (a mal) dokončiť súčasne s úsekmi od Sedliackej Dubovej po Nižnú, čím by sa naraz vyriešili zostávajúce výrazne nevyhovujúce úseky cestného čahu na Orave (existujúce úseky od Dolného Kubína po D1 majú oveľa lepšie parametre).
11/2030
(+45)
14
72. - 73.
2/2029
D2
6,9 km
6
106 mil. €
5
5
8/2027
Termíny sú nereálne, 4-pruhová diaľnica na Záhorí má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia bude ešte dlho neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie krátkeho úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica už blíži naplneniu kapacity.
2/2032
(+27)
15
72. - 73.
2/2029
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
4 151 - 11 477
3
5
9/2027
Rýchlostná cesta v tejto trase nemá opodstatnenie. Dopravne primeranejším riešením je tu preložka cesty I. triedy - tá súčasná totiž vedie takmer súvislo naprieč obcami. Takéto riešenie by bolo lacnejšie, skôr realizovateľné a trvalo postačujúce na dopravnú obsluhu územia od Nitry až po Partizánske. Rýchlocestu R8 treba vypustiť z plánovanej siete, pretože v skutočnosti odďaľuje hľadanie primeranejšieho riešenia, ktoré tento región potrebuje.
2/2034
16
74.
5/2029
D2
8,5 km
6
90 mil. €
32 968
.
.
.
5
5
10/2027
Termíny sú nereálne, 4-pruhová diaľnica na Záhorí má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia bude ešte dlho neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie krátkeho úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica už blíži naplneniu kapacity.
5/2032
(+26)
 
 
 
 
 
16 úsekov
220,0 km
2 - 6
4 151 mil. €
1 698 - 32 968
3,5
3,4
1/2029 - 2/2034
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku