✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
2015, osobná + nákladná
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v mesiacoch
za posledný rok |
||||||||||
16 úsekov |
220,0 km |
2 - 6 |
4 151 mil. € |
1 698 - 32 968 | 3,5 |
3,4 |
1/2029 - 2/2034 | ||||||||||
1 | 33. - 37. | 2/2023 | ![]() | D4 | 12,4 km | 4 | D 26,5/120 (tunel 2 x T 8,0/100) | 771 mil. € | 2 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a vyžiada si riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa už blíži naplneniu kapacity. | 4 | 7/2029 (-8) | |||||
2 | 60. - 61. | 1/2026 | ![]() | R3 | 7,9 km | 2 | R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | 9/2024 | 1/2029 (+5) | ||||
3 | 60. - 61. | 1/2026 | ![]() | R3 | 14,0 km | 4 | R 24,5/120 (100) | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | 10/2024 | 1/2029 (+19) | ||||
4 | 62. - 71. | 11/2026 | ![]() | D1 | 12,6 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | 6/2025 | 11/2029 (+14) | |||
5 | 62. - 71. | 11/2026 | ![]() | D1 | 18,2 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 191 mil. € | 6 207 - 8 525 | 3 | Týmto úsekom prechádza 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 2 | 6/2025 | 11/2029 (+14) | |||
6 | 62. - 71. | 11/2026 | ![]() | R6 | 11,3 km | 2 | R 11,5/100 (80) | 142 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | 9/2025 | 11/2029 (+7) | ||||
7 | 62. - 71. | 11/2026 | ![]() | D1 | 15,8 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 138 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | 6/2025 | 11/2029 (+11) | |||
8 | 62. - 71. | 11/2026 | ![]() | D1 | 12,1 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 2 | 6/2025 | 11/2029 (+11) | |||
9 | 62. - 71. | 11/2026 | ![]() | D1 | 15,5 km | 4 | D 26,5/120
(100) | 135 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | 6/2025 | 11/2029 (+11) | |||
10 | 62. - 71. | 11/2026 | ![]() | R6 | 11,0 km | 2 | R 11,5/100 (80) | 190 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | 9/2025 | 11/2029 (+7) | ||||
11 | 62. - 71. | 11/2027 | ![]() | R3 | 10,4 km | 2 | R 24,5/80, plánované v 1/2-profile | 243 mil. € | 7 211 | 4 | 4 | 8/2026 | 11/2030 (+17) | ||||
12 | 62. - 71. | 11/2027 | ![]() | R3 | 6,7 km | 2 | R 24,5/80, plánované v 1/2-profile | 251 mil. € | 8 973 - 10 745 | 3 | 5 | 8/2026 | 11/2030 (+45) | ||||
13 | 62. - 71. | 11/2027 | ![]() | R3 | 1,9 km | 2 | R 24,5/80, plánované v 1/2-profile | 31 mil. € | 5 586 | 2 | 2 | 8/2026 | 11/2030 (+45) | ||||
14 | 72. - 73. | 2/2029 | ![]() | D2 | 6,9 km | 6 | D 33,5/120 | 106 mil. € | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie krátkeho úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica už blíži naplneniu kapacity. | 5 | 8/2027 | 2/2032 (+27) | ||||
15 | 72. - 73. | 2/2029 | ![]() | R8 | 54,9 km | 4 | R 24,5/100 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | 9/2027 | 2/2034 | ||||
16 | 74. | 5/2029 | ![]() | D2 | 8,5 km | 6 | D 33,5/120 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. | 5 | 10/2027 | 5/2032 (+26) | ||
16 úsekov |
220,0 km |
2 - 6 |
4 151 mil. € |
1 698 - 32 968 | 3,5 |
3,4 |
1/2029 - 2/2034 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku