1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 15 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
 
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
41 úsekov
499,1 km
2 - 6
9 388 mil. €
1 698 - 54 519
3,3
3,1
1/2026 - 11/2029
1
9. - 10.
8/2020
D1
13,5 km
4
D 26,5/100
949 mil. €
13 676 - 21 949
1
1
Trasa s dlhším tunelom Korbeľka skráti diaľnicu D1 o takmer 3 km, vyhne sa nebezpečným zosuvným územiam i chráneným biotopom a zrejme nebude drahšia ako tzv. úžinový variant. Je preto v tomto prípade najlepším riešením (záverečné stanovisko EIA ju odporúčalo už v roku 2002). Snaha politikov urýchliť dostavbu D1 voľbou trasu s kratším tunelom, a to bez jej riadneho posúdenia, žiaľ viedla do slepej uličky. Neochota priznať a včas opraviť zlé rozhodnutie spôsobila zbytočné zásahy do prírody, márne vynaloženie už vyše 28 miliónov eur a desaťtisícov hodín práce odborníkov. A najmä oddialila reálny horizont dokončenia tohoto úseku diaľnice o viac ako desaťročie.
 7/2027
(+13)
2
17.
7/2021
R7
11,0 km
4
R 24,5/120
97 mil. €
6 428 - 9 084
4
4
1/2026
(+10)
3
18. - 21.
8/2021
R7
23,5 km
2
R 11,5/120
161 mil. €
4
4
2/2026
(+11)
4
23. - 24.
2/2022
R7
9,5 km
4
R 24,5/120
135 mil. €
6 403 - 9 478
4
4
8/2026
(+9)
5
31.
7/2022
D1
7,3 km
4
26,5/100
317 mil. €
10 359
3
3
Dostavba na 4-pruh s druhou rúrou tunela Branisko (4,9 km) do 10 rokov je primeraná potrebám. Odhad nákladov až na úrovni 300 miliónov eur však považujeme za výrazne premrštený. Indikuje, že NDS pristupuje k plánovaniu nákladov benevolentne a bez účinnej kontroly nebude hľadať najefektívnejšie riešenie (hoci trasa je v tomto prípade daná, rizikom môžu byť prehnané požiadavky rôznych útvarov NDS a doteraz nezavedený value engineering, ktorý by v NDS strážil primeranosť projektovaných riešení).
6/2021
 1/2027
(-11)
6
33. - 37.
2/2023
R2
9,6 km
2
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
112 mil. €
8 634 - 11 116
3
2
10/2021
2/2026
(+9)
7
33. - 37.
2/2023
D1
19,9 km
6
D 33,5/120
277 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
2
2
Od roku 2008 projektované rozšírenie D1 na 6-pruh + obojstranné kolektorové pásy (spolu 10 pruhov!) až po Trnavu bolo prehnane veľkorysé a nákladné. Je škoda, že NDS hovorí o vypustení kolektorov až potom, čo dlhé roky živila nesplniteľné očakávania a premárnila mnoho rokov prípravou zlého riešenia riešenia. Z naďalej veľmi vysokých odhadovaných nákladov nie je jasné, či NDS uvádza ďalej náklady aj s kolektormi, alebo sa ani po ich vypustení nechystá zvládnuť rozšírenie D1 s primeranými nákladmi.
4/2022
 8/2027
(+6)
8
33. - 37.
2/2023
D4
12,4 km
4
D 26,5/120 (tunel 2 x T 8,0/100)
771 mil. €
2
4
Aj severná časť D4 sa plánuje ako diaľničný obchvat trasovaný mimo hlavného mesta. No takéto riešenie pre slabý tranzit medzi D1 a D2 na Záhorí netreba, a na obslúženie dopravy z a do Bratislavy bude málo efektívny. V najbližšom desaťročí bude stačiť lepšie využitie potenciálu odľahčenia ciest prímestskými vlakmi, až ako ďalší v poradí potrebných riešení je cestný tunel popod Malé Karpaty. Tu je mimoriadne dôležité, aby sa včas korektne porovnal dopravný potenciál viacerých možných riešení - nielen medzi Račou a Stupavou (s 10 km tunelom) ale aj možných variantov bližšie k mestu a ťažiskám dopravy, ktorú treba obslúžiť (napr. trasa Galvaniho - Krasňany - Lamač, s ktorou tiež počíta územný plán Bratislavy).
7/2029
(-8)
9
33. - 37.
2/2023
R3
4,9 km
2
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
77 mil. €
2
2
11/2021
2/2026
(+18)
10
33. - 37.
2/2023
R3
8,3 km
2
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
201 mil. €
5 550 - 9 787
2
3
11/2021
2/2026
(+18)
11
38.
3/2023
R2
16,0 km
4
R 24,5/120(100)
274 mil. €
9 654 - 12 079
2
2
1/2022
3/2026
(+8)
12
39.
5/2023
R2
11,5 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
235 mil. €
7 793
3
3
1/2022
5/2026
(0)
13
40.
8/2023
R4
4,0 km
4
R 24,5/100
102 mil. €
14 625
2
2
4/2022
8/2026
(+10)
14
41.
10/2023
R2
17,5 km
4
R 24,5/100
287 mil. €
12 819 - 29 988
2
2
8/2022
10/2026
(+27)
15
42.
11/2023
D4
3,6 km
4
D 26,5/100
133 mil. €
5
5
11/2026
(-21)
16
43. - 44.
12/2023
R4
6,5 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
105 mil. €
6 651 - 9 113
2
3
8/2022
12/2026
(+3)
17
43. - 44.
12/2023
R4
7,0 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
97 mil. €
3 407 - 3 769
2
2
8/2022
12/2026
(+3)
18
45. - 46.
1/2024
R1
14,9 km
4
R 24,5/80
785 mil. €
8 140 - 13 204
2
3
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto môže byť ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom prehnane ambiciózna. Ak nemá tento zámer zostať vzdušným zámkom bez reálnej šance na realizáciu, je vhodné opätovne posúdiť tentoraz aj menej nákladné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a s využitím/ modernizáciou niektorých úsekov jestvujúcej cesty.
10/2022
1/2027
(+33)
19
45. - 46.
1/2024
R3
4,8 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
67 mil. €
9 492 - 10 279
3
2
11/2022
1/2026
(+4)
20
47.
5/2024
R1
4,6 km
4
R 24,5/80
100 mil. €
11 611
3
3
S ohľadom na skoršie dokončenie súvislej D1 nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly, preto môže byť ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom prehnane ambiciózna. Ak nemá tento zámer zostať vzdušným zámkom bez reálnej šance na realizáciu, je vhodné opätovne posúdiť menej nákladné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom a využitím niektorých úsekov jestvujúcej cesty.
3/2024
5/2026
(+14)
21
48.
7/2024
R3
52,5 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
611 mil. €
3 247 - 11 434
4
4
4/2023
7/2027
(+5)
22
49.
10/2024
R2
18,0 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
171 mil. €
10 140 - 11 010
4
4
5/2023
10/2027
(+7)
23
50.
12/2024
R2
7,8 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
75 mil. €
5 587
5
4
7/2023
12/2027
(+10)
24
51.
1/2025
R4
7,9 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
127 mil. €
2 552 - 2 737
4
3
8/2023
1/2028
(+12)
25
52.
4/2025
R2
9,8 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
93 mil. €
6 452 - 10 032
5
5
11/2023
4/2028
(+14)
26
53.
5/2025
R2
14,0 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
117 mil. €
5 809 - 8 826
5
4
1/2024
6/2028
(+15)
27
54.
6/2025
R2
18,0 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
175 mil. €
5 189 - 6 389
5
5
1/2024
6/2028
(+14)
28
55. - 57.
7/2025
R4
8,0 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
132 mil. €
5 814 - 7 518
4
3
2/2024
7/2028
(+15)
29
55. - 57.
7/2025
R4
7,5 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
123 mil. €
3 769 - 3 897
3
3
2/2024
7/2028
(+15)
30
55. - 57.
7/2025
R4
6,0 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
100 mil. €
3 782 - 6 302
4
3
2/2024
7/2028
(+15)
31
58. - 59.
9/2025
R1
11,5 km
4
R 24,5/80
406 mil. €
7 784
4
4
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto môže byť ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom prehnane ambiciózna. Ak nemá tento zámer zostať vzdušným zámkom bez reálnej šance na realizáciu, je vhodné opätovne posúdiť tentoraz aj menej nákladné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a s využitím/ modernizáciou niektorých úsekov jestvujúcej cesty.
7/2024
10/2027
(+54)
32
58. - 59.
9/2025
R1
9,5 km
4
R 24,5/80
340 mil. €
9 704 - 13 715
4
4
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto môže byť ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom prehnane ambiciózna. Ak nemá tento zámer zostať vzdušným zámkom bez reálnej šance na realizáciu, je vhodné opätovne posúdiť tentoraz aj menej nákladné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a s využitím/ modernizáciou niektorých úsekov jestvujúcej cesty.
7/2024
10/2027
(+54)
33
60. - 61.
1/2026
R3
7,9 km
2
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
71 mil. €
5 441 - 8 427
4
3
9/2024
1/2029
(+5)
34
60. - 61.
1/2026
R3
14,0 km
4
R 24,5/120 (100)
191 mil. €
14 233 - 18 874
3
3
10/2024
1/2029
(+19)
35
62. - 71.
11/2026
D1
12,6 km
4
D 26,5/120 (100)
418 mil. €
9 503 - 9 802
3
3
Výstavba 4-pruhovej diaľnice aj na tomto úseku cco do roku 2030 bude potrebná, otázne je, či dĺžka tunela Dargov musí byť až 4 km, keď v starších materiáloch sa uvádzala dĺžka tunela iba 1 km.
6/2025
11/2029
(+14)
36
62. - 71.
11/2026
D1
18,2 km
4
D 26,5/120 (100)
191 mil. €
6 207 - 8 525
3
2
Výstavba 4-pruhovej diaľnice aj na tomto úseku cca do roku 2030 bude potrebná.
6/2025
11/2029
(+14)
37
62. - 71.
11/2026
R6
11,3 km
2
R 11,5/100 (80)
142 mil. €
7 234
4
3
9/2025
11/2029
(+7)
38
62. - 71.
11/2026
D1
15,8 km
4
D 26,5/120 (100)
138 mil. €
4 033 - 8 369
4
3
Za Michalovcami bude diaľnica D1 nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená.
6/2025
11/2029
(+11)
39
62. - 71.
11/2026
D1
12,1 km
4
D 26,5/120 (100)
162 mil. €
10 444 - 14 783
3
2
Výstavba diaľnice aj na tomto úseku cca do roku 2030 bude potrebná na odľahčenie obcí od dopravnej záťaže. Tá je práve v okolí Michaloviec najvyššia z úsekov ešte nezačatej D1 na východe. Zdá sa však, že tento úsek by pomerne dlho stačil aj v 1/2-profile.
6/2025
11/2029
(+11)
40
62. - 71.
11/2026
D1
15,5 km
4
D 26,5/120 (100)
135 mil. €
1 698 - 6 812
4
3
Dostavba diaľnice D1 až po hranicu s Ukrajinou bude opodstatnená až v prípade dramatického nárastu dopravy, a aj potom iba v polovičnom profile.
6/2025
11/2029
(+11)
41
62. - 71.
11/2026
R6
11,0 km
2
R 11,5/100 (80)
190 mil. €
2 561 - 5 054
4
3
9/2025
11/2029
(+7)
 
 
 
 
 
41 úsekov
499,1 km
2 - 6
9 388 mil. €
1 698 - 54 519
3,3
3,1
1/2026 - 11/2029
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku