1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
36 úsekov
405,1 km
2 - 8
8 305 mil. €
3 247 - 62 652
2,7
2,9
2/2024 - 7/2029
1
31.
7/2022
D1
7,3 km
4
317 mil. €
10 359
3
3
6/2021
Termíny sú optimistické ale ešte splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch.
 1/2027
(-11)
2
33. - 37.
2/2023
D1
19,9 km
6
277 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
2
2
4/2022
Termíny sú reálne. Mohli byť podstatne skoršie, keby NDS nepremárnila 8 rokov projektovaním prehnane veľkorysého riešenia s 10 pruhmi (6 + 2 + 2) až po Trnavu, ktoré išlo do šuplíka, a tiež keby teraz oddelila rozšírenie odpočívadla Triblavina do samostatnej stavby a neodsúvala preň rozšírenie celých 20 km diaľnice.
 8/2027
(+6)
3
18. - 21.
8/2021
D1
10,6 km
8
216 mil. €
62 652
.
.
.
1
1
10/2019
Termíny sú dosiahnuteľné, no aktuálne nepokračujúca príprava ich splnenie ohrozuje.
 8/2024
(+13)
4
42.
11/2023
D4
3,6 km
4
133 mil. €
5
5
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je podstatne vzdialenejší.
11/2026
(-21)
5
33. - 37.
2/2023
D4
12,4 km
4
771 mil. €
2
4
Termíny sú úplne nereálne - tento úsek je iba na začiatku posudzovania vplyvov na životné prostredie, celú prípravu má pred sebou. Začatie výstavby v roku 2023 je teda vylúčené a ak sa potvrdí stavba v tejto trase, teda s tunelom až v dĺžke 11 km, nie je reálne ani skrátenie výstavby.
7/2029
(-8)
6
33. - 37.
2/2023
R3
4,9 km
2
77 mil. €
2
2
11/2021
Termíny sú pesimistické, tento úsek je reálne a opodstatnené postaviť skôr. Avšak plytvanie zdrojmi a kapacitami na prípravu menej potrebných úsekov v iných regiónoch šancu na dokončenie v skoršom termíne zmenšuje.
2/2026
(+18)
7
33. - 37.
2/2023
R2
9,6 km
2
112 mil. €
8 634 - 11 116
3
2
10/2021
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle vládnych politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
2/2026
(+9)
8
18. - 21.
8/2021
R7
23,5 km
2
161 mil. €
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
2/2026
(+11)
9
43. - 44.
12/2023
R4
6,5 km
2
105 mil. €
6 651 - 9 113
2
3
8/2022
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na menej potrebné a predražené projekty v iných regiónoch.
12/2026
(+3)
10
17.
7/2021
R7
11,0 km
4
97 mil. €
6 428 - 9 084
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
1/2026
(+10)
11
50.
12/2024
R2
7,8 km
2
75 mil. €
5 587
5
4
7/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. Väčšina plánovaných úsekov rýchlociest na Slovensku je potrebnejších ako tento úsek, realizácia pred rokom 2040 je nepravdepodobná.
12/2027
(+10)
12
29. - 30.
6/2022
R2
6,1 km
4
123 mil. €
12 157
2
3
3/2020
Termíny sú optimistické. Príprava zbytočne drahého riešenia v novej trase namiesto prestavby existujúcej cesty I. triedy na 4-pruh výrazne zvyšuje náklady, čo môže ohroziť financovateľnosť a odsunúť realizáciu tohto úseku. Vzhľadom k dopravnej záťaži tu 4-pruh je potrebný ale netreba k nemu zachovávať samostatnú cestu I. triedy. Navrhovaných 6-pruhov (2 na existujúcej ceste + 4 na novej rýchloceste) je zbytočný luxus.
6/2025
(+10)
13
32.
10/2022
R3
6,5 km
2
92 mil. €
6 706 - 9 733
2
2
8/2021
Termíny odzrkadľujú fakt, že ide o najviac potrebný úsek z celej R3 od Zvolena po Šahy. Žiaľ, sú úplne nereálne, nezohľadňujú ani minimálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy (tá je iba na začiatku).
10/2024
(+11)
14
40.
8/2023
R4
4,0 km
4
102 mil. €
14 625
2
2
4/2022
Termíny sú splniteľné, ich naplnenie však bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto i nadväzujúcich častí ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia s plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
8/2026
(+10)
15
27. - 28.
4/2022
R2
20,7 km
2
211 mil. €
6 969 - 10 726
3
4
2/2021
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
4/2024
(+9)
16
23. - 24.
2/2022
R7
9,5 km
4
135 mil. €
6 403 - 9 478
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
8/2026
(+9)
17
38.
3/2023
R2
16,0 km
4
274 mil. €
9 654 - 12 079
2
2
1/2022
Termíny sú splniteľné - donedávna boli reálne aj skoršie termíny, no presadenie požiadaviek na riešenie s veľkorysejšími parametrami (i tunelmi) vracia prípravu späť a môže ohroziť dokončenie tohto úseku aj v uvedenom, už posunutom termíne.
3/2026
(+8)
18
49.
10/2024
R2
18,0 km
2
171 mil. €
10 140 - 11 010
4
4
5/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
10/2027
(+7)
19
33. - 37.
2/2023
R3
8,3 km
2
201 mil. €
5 550 - 9 787
2
3
11/2021
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na menej potrebné a predražené projekty v iných regiónoch.
2/2026
(+18)
20
22.
12/2021
D3
4,0 km
4
103 mil. €
15 053
2
2
6/2020
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch
12/2024
(+6)
21
27. - 28.
4/2022
R2
10,6 km
2
127 mil. €
6 412 - 8 112
3
4
2/2021
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
4/2024
(+9)
22
39.
5/2023
R2
11,5 km
2
235 mil. €
7 793
3
3
1/2022
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle vládnych politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
5/2026
(0)
23
9. - 10.
8/2020
R4
10,2 km
4
314 mil. €
22 341 - 30 731
1
3
8/2019
Termíny sú optimistické až nereálne. Pracujú s ideálnym priebehom zostávajúcich stupňov prípravy a obstarávania zhotoviteľa. Vôbec neberú do úvahy riziká oneskorenia z dôvodu chýbajúceho finančného zabezpečenia tejto nákladnej stavby.
2/2024
(+22)
24
25. - 26.
3/2022
D1
3,8 km
2
56 mil. €
10 312
3
5
4/2021
Takmer ukončená príprava by umožňovala aj skoršiu výstavbu, no prehnane nákladné riešenie (57 mil. € za 3,8 km dvojpruhovej cesty) už roky čaká v šuplíku na rozhodnutie hľadať menej nákladné možnosti riešenia. Inštitút stratégie MDV už v roku 2012 upozornil, že navrhnuté riešenie je nefinancovateľné. Keby zodpovední vtedy rozhodli objednať nové posúdenie variantov a projektovanie preložky v parametroch cesty I. triedy, mohlo byť nové, financovateľné riešenie už pripravené na realizáciu. Keďže nové riešenie sa doteraz neposúdilo a neprojektuje, perspektíva výstavby sa výrazne vzďaľuje a ani aktuálne deklarované termíny nemusia byť dodržané. V premárnenom období boli za riadenie rozvoja dopravnej infraštruktúry najdlhšie zodpovední minister Ján Počiatek a štátny tajomník Viktor Stromček.
 3/2025
(+24)
25
43. - 44.
12/2023
R4
7,0 km
2
97 mil. €
3 407 - 3 769
2
2
8/2022
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na menej potrebné a predražené projekty v iných regiónoch. Tento úsek je najpotrebnejší z celej R4 medzi Prešovom a hranicou s Poľskom, keďže má vyriešiť nevyhovujúcu a nebezpečnú cestu cez Šarišký Štiavnik, ktorá rýchlo degraduje pod záťažou veľkého počtu ťažkých vozidiel tranzitujúcich z Poľska na juh. Tento úsek by mal patriť medzi priority rezortu dopravy.
12/2026
(+3)
26
5. - 6.
8/2019
R2
14,1 km
2
303 mil. €
5 792 - 7 064
3
2
8/2019
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú ani minimálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy. NDS v septembri 2018 len začala s výkupmi pozemkov a už pod tlakom ministra Érseka a jeho strany Most-Híd sľubuje vyhlásenie tendra na zhotoviteľa. Hoci táto náklaná stavba nemá čo robiť medzi prioritami rezortu dopravy, zdá sa, že aktuálne vedenie robí všetko preto, aby v roku 2019 vykúpilo pozemky pod tento úsek a do volieb prípadne aj vysúťažilo zhotoviteľa. Kľúčový problém s chýbajúcim financovaním dlhého tunela Soroška padne na plecia budúcej vlády.
8/2024
(0)
27
47.
5/2024
R1
4,6 km
4
100 mil. €
11 611
3
3
3/2024
Termíny sú nereálne, nezohľadňujú pravdepodobné trvanie zostávajúcich stupňov prípravy.
5/2026
(+14)
28
45. - 46.
1/2024
R1
14,9 km
4
785 mil. €
8 140 - 13 204
2
3
10/2022
Termíny sú napriek výrazným posunom oproti roku 2017 stále nereálne. Nezohľadňujú otáznu environmentálnu priechodnosť stavby a jej vysoko pravdepodobnú nefinancovateľnosť. Dokonca aj keby uvedené riziká nemala, nerešpektujú ani časovú náročnosť výstavby dvoch tunelov i povrchových úsekov diaľnice v ochrannom pásme národného parku Nízke Tatry.
1/2027
(+33)
29
25. - 26.
3/2022
R5
1,7 km
2
54 mil. €
7 972
3
4
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže po presmerovaní tranzitu do Poľska na nový úsek D3 Svrčinovec - Skalité - štátna hranica SR/PR citeľne odľahčená cesta do ČR (smer Jablunkov) kapacitne stačí. Keďže plánované riešenie krátkeho úseku R6 je technicky a finančne náročné, prednosť by mali dostať iné projekty s vyššou hodnotou za peniaze.
3/2025
30
29. - 30.
6/2022
R2
2,7 km
4
53 mil. €
12 862
2
3
2/2021
Termíny sú splniteľné, avšak uprednostnenie zbytočne drahého riešenia v novej trase namiesto rekonštrukcie a rozšírenia existujúcej cesty I. triedy na 4-pruh môže ohroziť financovateľnosť a odsunúť realizáciu tohto úseku.
6/2025
(+10)
31
9. - 10.
8/2020
D1
13,5 km
4
949 mil. €
13 676 - 21 949
1
1
Termíny sú dosiahnuteľné, ak NDS využije iný než obvykle preferovaný postup obstarania. Buď metódu "naprojektuj a postav" na celý úsek, alebo samostatné (skoršie) obstaranie razenia tunelov, ešte pred finalizáciou projektov, vykúpením pozemkov a získaním povolení na povrchovú časť trasy. Žiaľ, Nateraz je dôležité bezodkladne vypísať súťaže na podrobný hydrogeologický prieskum a monitoring, a tiež vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie, aby do potvrdenia právoplatnosti záverečného stanoviska EIA už boli vysúťažení dodávatelia týchto prác.
 7/2027
(+13)
32
14.
5/2021
R7
14,3 km
2
98 mil. €
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
11/2025
(+8)
33
48.
7/2024
R3
52,5 km
2
611 mil. €
3 247 - 11 434
4
4
4/2023
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy (tá je iba na začiatku). A ignorujú fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr. Reálny horizont výstavby súvislej R3 od Zvolena až po Šahy je oveľa vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R3. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2027
(+5)
34
41.
10/2023
R2
17,5 km
4
287 mil. €
12 819 - 29 988
2
2
8/2022
Termíny sú splniteľné, rizikom však zostáva nesúhlas niektorých zástupcov Sliača, ktorý s trasovaním popri kúpeľnom meste nesúhlasia.
10/2026
(+27)
35
45. - 46.
1/2024
R3
4,8 km
2
67 mil. €
9 492 - 10 279
3
2
11/2022
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
1/2026
(+4)
36
23. - 24.
2/2022
D3
11,2 km
4
416 mil. €
13 886 - 21 743
1
1
10/2021
Termíny sú reálne, ak vedenia ministerstva dopravy i NDS konečne pristúpia k tomuto úseku ako k najvyššej priorite spomedzi doteraz nezačatých úsekov (spolu s D1 Turany - Hubová). Žiaľ, stratené roky 2012 až 2016, kedy sa NDS s prípravou tejto stavby takmer nepohla z miesta, sa už dobehnúť nedajú.
 2/2025
(+11)
 
 
 
 
 
36 úsekov
405,1 km
2 - 8
8 305 mil. €
3 247 - 62 652
2,7
2,9
2/2024 - 7/2029
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku