1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 15 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
 
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
38 úsekov
362,7 km
2 - 8
7 730 mil. €
3 407 - 62 652
2,5
2,9
1/2023 - 7/2029
1
4.
6/2019
R2
9,1 km
4
DSP spracovaná na R 17,5/100, vyhlásená súťaž na zhotoviteľa stavby na R 24,5/100
243 mil. €
8 780 - 11 203
3
4
1/2023
(+16)
2
5. - 6.
8/2019
R2
14,1 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
303 mil. €
5 792 - 7 064
3
2
8/2019
8/2024
(0)
3
8.
2/2020
R2
6,8 km
4
R 24,5/100
191 mil. €
11 764 - 50 895
3
3
4/2019
2/2023
(+11)
4
9. - 10.
8/2020
D1
13,5 km
4
D 26,5/100
949 mil. €
13 676 - 21 949
1
Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem.
1
 7/2027
(+13)
5
9. - 10.
8/2020
R4
10,2 km
4
R 24,5/100
314 mil. €
22 341 - 30 731
1
3
8/2019
2/2024
(+22)
6
11.
9/2020
D3
10,8 km
4
D 24,5/80 (100)
312 mil. €
14 176 - 14 186
2
Tento úsek je menj naliehavý ako úseky D3 nad Žilinou a nad Čadcou, keďže už prakticky má parametre polovičného profilu diaľnice. Prechádza ním vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení nových úsekov D3 nad Čadcou v rokoch 2017 a 2020 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou.
4
8/2020
 9/2023
(-28)
7
13.
4/2021
R4
8,2 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
96 mil. €
4 001
3
3
12/2019
4/2023
(+6)
8
14.
5/2021
R7
14,3 km
2
R 11,5/120
98 mil. €
4
4
11/2025
(+8)
9
15. - 16.
6/2021
R2
6,2 km
2
R 22,5/100, plánované v 1/2-profile
74 mil. €
5 304
2
2
12/2019
6/2023
(+24)
10
15. - 16.
6/2021
R1
8,1 km
4
R 22,5/100
164 mil. €
12 387 - 17 316
2
3
4/2020
6/2023
(+11)
11
17.
7/2021
R7
11,0 km
4
R 24,5/120
97 mil. €
6 428 - 9 084
4
4
1/2026
(+10)
12
18. - 21.
8/2021
R7
23,5 km
2
R 11,5/120
161 mil. €
4
4
2/2026
(+11)
13
18. - 21.
8/2021
R2
8,3 km
2
R 22,5/100, plánované v 1/2-profile
92 mil. €
5 277 - 6 250
2
2
1/2020
8/2023
(+26)
14
18. - 21.
8/2021
D1
10,6 km
8
D 41/120
216 mil. €
62 652
.
.
.
1
1
10/2019
 8/2024
(+13)
15
18. - 21.
8/2021
R1
2,7 km
4
R 24,5/80
62 mil. €
16 268
3
Aj keď NDS deklaruje (nereálne) blízke lehoty výstavby a sprevádzkovania predĺženia R1 z BB do RK, v skutočnosti súčasnú cestu cez Donovaly i mesto Ružomberok odľahčí skôr kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na výrazne predĺženú a do 10 rokov aj ucelenú diaľnicu D1.
3
11/2020
8/2023
(+8)
16
22.
12/2021
D3
4,0 km
4
D 24,5/80
103 mil. €
15 053
2
Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko (majú v prevádzke rovnako iba jednu tunelovú rúru). Celkovo však nepatrí do kategórie najviac naliehavých stavieb NDS. Časté priebežné uzatváranie tunela v dôsledku kolón totiž viac než s chýbajúcou druhou rúrou súvisí s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku v závere roka 2020 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude cca do 10 rokov aj tak potrebná.
2
6/2020
12/2024
(+6)
17
23. - 24.
2/2022
D3
11,2 km
4
D 24,5/80
416 mil. €
13 886 - 21 743
1
Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 Svrčinovec - štátna hranica SR/PR v roku 2017 a kritického úseku z Čadce po Svrčinovec v závere roku 2020 stúpne atraktivita tohto ťahu ďešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa.
1
10/2021
 2/2025
(+11)
18
23. - 24.
2/2022
R7
9,5 km
4
R 24,5/120
135 mil. €
6 403 - 9 478
4
4
8/2026
(+9)
19
25. - 26.
3/2022
D1
3,8 km
2
R 11,5/80
56 mil. €
10 312
3
5
4/2021
 3/2025
(+24)
20
25. - 26.
3/2022
R5
1,7 km
2
R 11,5/70
54 mil. €
7 972
3
4
3/2025
21
27. - 28.
4/2022
R2
20,7 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
211 mil. €
6 969 - 10 726
3
4
2/2021
4/2024
(+9)
22
27. - 28.
4/2022
R2
10,6 km
2
R 22,5/100, plánované v 1/2-profile
127 mil. €
6 412 - 8 112
3
4
2/2021
4/2024
(+9)
23
29. - 30.
6/2022
R2
6,1 km
4
R 24,5/120(100)
123 mil. €
12 157
2
3
3/2020
6/2025
(+10)
24
29. - 30.
6/2022
R2
2,7 km
4
R 24,5/120(100)
53 mil. €
12 862
2
3
2/2021
6/2025
(+10)
25
31.
7/2022
D1
7,3 km
4
26,5/100
317 mil. €
10 359
3
Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s odstávkami tunela počas odstávok, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou zaťažené celoročne.
3
6/2021
 1/2027
(-11)
26
32.
10/2022
R3
6,5 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
92 mil. €
6 706 - 9 733
2
2
8/2021
10/2024
(+11)
27
33. - 37.
2/2023
R2
9,6 km
2
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
112 mil. €
8 634 - 11 116
3
2
10/2021
2/2026
(+9)
28
33. - 37.
2/2023
D1
19,9 km
6
D 33,5/120
277 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
2
Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale menej naliehavé, ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Senec, resp. Blatné.
2
4/2022
 8/2027
(+6)
29
33. - 37.
2/2023
D4
12,4 km
4
D 26,5/120 (tunel 2 x T 8,0/100)
771 mil. €
2
Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a vyžiada si riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa už blíži naplneniu kapacity.
4
7/2029
(-8)
30
33. - 37.
2/2023
R3
4,9 km
2
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
77 mil. €
2
2
11/2021
2/2026
(+18)
31
33. - 37.
2/2023
R3
8,3 km
2
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
201 mil. €
5 550 - 9 787
2
3
11/2021
2/2026
(+18)
32
38.
3/2023
R2
16,0 km
4
R 24,5/120(100)
274 mil. €
9 654 - 12 079
2
2
1/2022
3/2026
(+8)
33
39.
5/2023
R2
11,5 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
235 mil. €
7 793
3
3
1/2022
5/2026
(0)
34
40.
8/2023
R4
4,0 km
4
R 24,5/100
102 mil. €
14 625
2
2
4/2022
8/2026
(+10)
35
41.
10/2023
R2
17,5 km
4
R 24,5/100
287 mil. €
12 819 - 29 988
2
2
8/2022
10/2026
(+27)
36
42.
11/2023
D4
3,6 km
4
D 26,5/100
133 mil. €
5
Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Tomuto projektu teda chýba reálny problém, ktorý by mal riešiť.
5
11/2026
(-21)
37
43. - 44.
12/2023
R4
6,5 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
105 mil. €
6 651 - 9 113
2
3
8/2022
12/2026
(+3)
38
43. - 44.
12/2023
R4
7,0 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
97 mil. €
3 407 - 3 769
2
2
8/2022
12/2026
(+3)
 
 
 
 
 
38 úsekov
362,7 km
2 - 8
7 730 mil. €
3 407 - 62 652
2,5
2,9
1/2023 - 7/2029
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku