✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
2015, osobná + nákladná
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v mesiacoch
za posledný rok |
||||||||||
29 úsekov |
261,2 km |
2 - 8 |
5 404 mil. € |
4 001 - 62 652 | 2,4 |
2,9 |
8/2022 - 7/2027 | ||||||||||
1 | 3. | 5/2019 | ![]() | R4 | 4,3 km | 4 | R 24,5/100 | 198 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 1/2017 | 9/2022 (+14) | ||||
2 | 4. | 6/2019 | ![]() | R2 | 9,1 km | 4 | DSP spracovaná na R 17,5/100, vyhlásená súťaž na zhotoviteľa stavby na R 24,5/100 | 243 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 1/2023 (+16) | |||||
3 | 5. - 6. | 8/2019 | ![]() | R2 | 14,1 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 303 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | 8/2019 | 8/2024 (0) | ||||
4 | 5. - 6. | 8/2019 | ![]() | R4 | 14,3 km | 4 | R 24,5/100 | 134 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 4/2019 | 8/2022 (+5) | ||||
5 | 8. | 2/2020 | ![]() | R2 | 6,8 km | 4 | R 24,5/100 | 191 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 4/2019 | 2/2023 (+11) | ||||
6 | 9. - 10. | 8/2020 | ![]() | D1 | 13,5 km | 4 | D 26,5/100 | 949 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | |||||
7 | 9. - 10. | 8/2020 | ![]() | R4 | 10,2 km | 4 | R 24,5/100 | 314 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 8/2019 | 2/2024 (+22) | ||||
8 | 11. | 9/2020 | ![]() | D3 | 10,8 km | 4 | D 24,5/80 (100) | 312 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | Tento úsek je menj naliehavý ako úseky D3 nad Žilinou a nad Čadcou, keďže už prakticky má parametre polovičného profilu diaľnice. Prechádza ním vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení nových úsekov D3 nad Čadcou v rokoch 2017 a 2020 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | 8/2020 | ||||
9 | 12. | 11/2020 | ![]() | D1 | 1,1 km | 2 | D 11,5/80 | 12 mil. € | 2 | 1 | 9/2019 | 8/2022 (+7) | |||||
10 | 13. | 4/2021 | ![]() | R4 | 8,2 km | 2 | R 24,5/100, plánované v 1/2-profile | 96 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | 12/2019 | 4/2023 (+6) | ||||
11 | 14. | 5/2021 | ![]() | R7 | 14,3 km | 2 | R 11,5/120 | 98 mil. € | 4 | 4 | 11/2025 (+8) | ||||||
12 | 15. - 16. | 6/2021 | ![]() | R2 | 6,2 km | 2 | R 22,5/100, plánované v 1/2-profile | 74 mil. € | 5 304 | 2 | 2 | 12/2019 | 6/2023 (+24) | ||||
13 | 15. - 16. | 6/2021 | ![]() | R1 | 8,1 km | 4 | R 22,5/100 | 164 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 4/2020 | 6/2023 (+11) | ||||
14 | 17. | 7/2021 | ![]() | R7 | 11,0 km | 4 | R 24,5/120 | 97 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 4 | 1/2026 (+10) | |||||
15 | 18. - 21. | 8/2021 | ![]() | R7 | 23,5 km | 2 | R 11,5/120 | 161 mil. € | 4 | 4 | 2/2026 (+11) | ||||||
16 | 18. - 21. | 8/2021 | ![]() | R2 | 8,3 km | 2 | R 22,5/100, plánované v 1/2-profile | 92 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | 1/2020 | 8/2023 (+26) | ||||
17 | 18. - 21. | 8/2021 | ![]() | D1 | 10,6 km | 8 | D 41/120 | 216 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | 10/2019 | ||||
18 | 18. - 21. | 8/2021 | ![]() | R1 | 2,7 km | 4 | R 24,5/80 | 62 mil. € | 16 268 | 3 | Aj keď NDS deklaruje (nereálne) blízke lehoty výstavby a sprevádzkovania predĺženia R1 z BB do RK, v skutočnosti súčasnú cestu cez Donovaly i mesto Ružomberok odľahčí skôr kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na výrazne predĺženú a do 10 rokov aj ucelenú diaľnicu D1. | 3 | 11/2020 | 8/2023 (+8) | |||
19 | 22. | 12/2021 | ![]() | D3 | 4,0 km | 4 | D 24,5/80 | 103 mil. € | 15 053 | 2 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko (majú v prevádzke rovnako iba jednu tunelovú rúru). Celkovo však nepatrí do kategórie najviac naliehavých stavieb NDS. Časté priebežné uzatváranie tunela v dôsledku kolón totiž viac než s chýbajúcou druhou rúrou súvisí s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku v závere roka 2020 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude cca do 10 rokov aj tak potrebná. | 2 | 6/2020 | 12/2024 (+6) | |||
20 | 23. - 24. | 2/2022 | ![]() | D3 | 11,2 km | 4 | D 24,5/80 | 416 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 Svrčinovec - štátna hranica SR/PR v roku 2017 a kritického úseku z Čadce po Svrčinovec v závere roku 2020 stúpne atraktivita tohto ťahu ďešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | 10/2021 | ||||
21 | 23. - 24. | 2/2022 | ![]() | R7 | 9,5 km | 4 | R 24,5/120 | 135 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 4 | 8/2026 (+9) | |||||
22 | 25. - 26. | 3/2022 | ![]() | D1 | 3,8 km | 2 | R 11,5/80 | 56 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | 4/2021 | |||||
23 | 25. - 26. | 3/2022 | ![]() | R5 | 1,7 km | 2 | R 11,5/70 | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | 3/2025 | |||||
24 | 27. - 28. | 4/2022 | ![]() | R2 | 20,7 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 3 | 4 | 2/2021 | 4/2024 (+9) | ||||
25 | 27. - 28. | 4/2022 | ![]() | R2 | 10,6 km | 2 | R 22,5/100, plánované v 1/2-profile | 127 mil. € | 6 412 - 8 112 | 3 | 4 | 2/2021 | 4/2024 (+9) | ||||
26 | 29. - 30. | 6/2022 | ![]() | R2 | 6,1 km | 4 | R 24,5/120(100) | 123 mil. € | 12 157 | 2 | 3 | 3/2020 | 6/2025 (+10) | ||||
27 | 29. - 30. | 6/2022 | ![]() | R2 | 2,7 km | 4 | R 24,5/120(100) | 53 mil. € | 12 862 | 2 | 3 | 2/2021 | 6/2025 (+10) | ||||
28 | 31. | 7/2022 | ![]() | D1 | 7,3 km | 4 | 26,5/100 | 317 mil. € | 10 359 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s odstávkami tunela počas odstávok, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou zaťažené celoročne. | 3 | 6/2021 | ||||
29 | 32. | 10/2022 | ![]() | R3 | 6,5 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 92 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 8/2021 | 10/2024 (+11) | ||||
29 úsekov |
261,2 km |
2 - 8 |
5 404 mil. € |
4 001 - 62 652 | 2,4 |
2,9 |
8/2022 - 7/2027 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku