1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 1 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
 
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
28 úsekov
262,3 km
5 477 mil. €
1 698 - 50 895
2,9
3,0
12/2019 - 6/2033
1
1/2014
D1
11,3 km
D 26,5/100
462 mil. €
23 579 - 28 413
2
3
11/2008
zabudla včas obstarať a jeho stavba sa rozbehla až v roku 2018. Plné využitie tohto úseku diaľnice bude možné najskôr v roku 2022 - ak sa dovtedy dokončí nasledujúci úsek s tunelom Višňové. Ten sa výrazne oneskoril najprv vylučovaním najnižšej ponuky (Skanska + Strabag) v rokoch 2013 a 2014, čím sa stratilo 1,5 roka. Ďalšie zdržanie hrozí pre zlé riadenie stavby zo strany NDS aj zhotoviteľa, ktorého si po vylúčení najnižšej ponuky vybrala (Salini Impregilo a Dúha finančníka Remetu).">
Zmluva so zhotviteľom (združenie Doprastav, Váhostav, Strabag, Metrostav) predpokladala otvorenie úseku už v januári 2018. Aktuálne je posunutý o 16 mesiacov na máj 2019, no stále nie je reálny. Na dokončenie úseku už stačí, ale bez napojenia na cestnú sieť sa nebude dať využívať. Čiastočné využitie bude možné najskôr v závere roka 2019, ak sa dovtedy dokončí 2,6-kilometrový privádzač z Lietavskej Lúčky do Žiliny - ten zle riadená NDS zabudla včas obstarať a jeho stavba sa rozbehla až v roku 2018. Plné využitie tohto úseku diaľnice bude možné najskôr v roku 2022 - ak sa dovtedy dokončí nasledujúci úsek s tunelom Višňové. Ten sa výrazne oneskoril najprv vylučovaním najnižšej ponuky (Skanska + Strabag) v rokoch 2013 a 2014, čím sa stratilo 1,5 roka. Ďalšie zdržanie hrozí pre zlé riadenie stavby zo strany NDS aj zhotoviteľa, ktorého si po vylúčení najnižšej ponuky vybrala (Salini Impregilo a Dúha finančníka Remetu).
12/2019
(+7)
2
7/2016
R7
17,4 km
R 24,5/120
8 544 - 13 236
2
3
11/2015
Stavebne ľahký úsek, ktorý mal včas všetky povolenia a ako jediný sa dá samostatne uviesť do prevádzky v pôvodnom termíne na jar 2020. Žiaľ, ide o najmenej potrebný úsek z celého PPP projektu D4R7. Jeho prínos bude minimálny (odľahčí iba Šamorín a od Bratislavy vzdialenejšie obce), až kým nebudú otvorené prvé dva kratšie úseky R7 Bratislava Prievoz - Ketelec (s prestavbou križovatkou Prievoz) a Ketelec - Dnajská Lužná.
2020
3
3.
5/2019
R4
4,3 km
R 24,5/100
198 mil. €
15 837 - 18 098
1
3
1/2017
Termíny sú mierne optimistické, nezohľadňujú zdĺhavý priebeh obstarávania zhotoviteľa, ktorý NDS neukončila ani 7 mesiacov po obdržaní ponúk.
9/2022
(+14)
4
8.
2/2020
R2
6,8 km
R 24,5/100
191 mil. €
11 764 - 50 895
3
3
4/2019
Termíny sú optimistické ale splniteľné s neveľkým meškaním - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
2/2023
(+11)
5
9. - 10.
8/2020
R4
10,2 km
R 24,5/100
314 mil. €
22 341 - 30 731
1
3
8/2019
Termíny sú optimistické až nereálne. Pracujú s ideálnym priebehom zostávajúcich stupňov prípravy a obstarávania zhotoviteľa. Vôbec neberú do úvahy riziká oneskorenia z dôvodu chýbajúceho finančného zabezpečenia tejto nákladnej stavby.
2/2024
(+22)
6
13.
4/2021
R4
8,2 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
96 mil. €
4 001
3
3
12/2019
Termíny sú nereálne, aj keď stavba je v pokročilej fáze prípravy. Nezohľadňujú fakt, že NDS má veľa naliehavejších projektov, ktoré je potrebné realizovať skôr. Perspektívu blízkej výstavby neguje i takmer dvojnásobné zvýšenie nákladov na tento úsek, spôsobené pridaním desiatok nových objektov do stavby v dokumentácii na stavebné povolenie (dodaná v decembri 2017).
4/2023
(+6)
7
15. - 16.
6/2021
R1
8,1 km
R 22,5/100
164 mil. €
12 387 - 17 316
2
3
4/2020
Termíny sú nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že v najbližších rokoch by mala NDS sústrediť kapacity a zdroje na projekty, ktoré riešia naliehavejšie dopravné problémy.
6/2023
(+11)
8
18. - 21.
8/2021
R1
2,7 km
R 24,5/80
62 mil. €
16 268
3
3
11/2020
Termíny sú nereálne, nezohľadňujú ani minimálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy.
8/2023
(+8)
9
29. - 30.
6/2022
R2
6,1 km
R 24,5/120(100)
123 mil. €
12 157
2
3
3/2020
Termíny sú optimistické. Príprava zbytočne drahého riešenia v novej trase namiesto prestavby existujúcej cesty I. triedy na 4-pruh výrazne zvyšuje náklady, čo môže ohroziť financovateľnosť a odsunúť realizáciu tohto úseku. Vzhľadom k dopravnej záťaži tu 4-pruh je potrebný ale netreba k nemu zachovávať samostatnú cestu I. triedy. Navrhovaných 6-pruhov (2 na existujúcej ceste + 4 na novej rýchloceste) je zbytočný luxus.
6/2025
(+10)
10
29. - 30.
6/2022
R2
2,7 km
R 24,5/120(100)
53 mil. €
12 862
2
3
2/2021
Termíny sú splniteľné, avšak uprednostnenie zbytočne drahého riešenia v novej trase namiesto rekonštrukcie a rozšírenia existujúcej cesty I. triedy na 4-pruh môže ohroziť financovateľnosť a odsunúť realizáciu tohto úseku.
6/2025
(+10)
11
31.
7/2022
D1
7,3 km
26,5/100
317 mil. €
10 359
3
3
6/2021
Termíny sú optimistické ale ešte splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch.
 1/2027
(-11)
12
33. - 37.
2/2023
R3
8,3 km
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
201 mil. €
5 550 - 9 787
2
3
11/2021
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na menej potrebné a predražené projekty v iných regiónoch.
2/2026
(+18)
13
39.
5/2023
R2
11,5 km
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
235 mil. €
7 793
3
3
1/2022
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle vládnych politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
5/2026
(0)
14
43. - 44.
12/2023
R4
6,5 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
105 mil. €
6 651 - 9 113
2
3
8/2022
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na menej potrebné a predražené projekty v iných regiónoch.
12/2026
(+3)
15
45. - 46.
1/2024
R1
14,9 km
R 24,5/80
785 mil. €
8 140 - 13 204
2
3
10/2022
Termíny sú napriek výrazným posunom oproti roku 2017 stále nereálne. Nezohľadňujú otáznu environmentálnu priechodnosť stavby a jej vysoko pravdepodobnú nefinancovateľnosť. Dokonca aj keby uvedené riziká nemala, nerešpektujú ani časovú náročnosť výstavby dvoch tunelov i povrchových úsekov diaľnice v ochrannom pásme národného parku Nízke Tatry.
1/2027
(+33)
16
47.
5/2024
R1
4,6 km
R 24,5/80
100 mil. €
11 611
3
3
3/2024
Termíny sú nereálne, nezohľadňujú pravdepodobné trvanie zostávajúcich stupňov prípravy.
5/2026
(+14)
17
51.
1/2025
R4
7,9 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
127 mil. €
2 552 - 2 737
4
3
8/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
1/2028
(+12)
18
55. - 57.
7/2025
R4
8,0 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
132 mil. €
5 814 - 7 518
4
3
2/2024
Termíny sú optimistické ale dali by sa stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. NDS má mnoho potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných v NDS nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2028
(+15)
19
55. - 57.
7/2025
R4
7,5 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
123 mil. €
3 769 - 3 897
3
3
2/2024
Termíny sú optimistické ale dali by sa stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. NDS má mnoho potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných v NDS nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2028
(+15)
20
55. - 57.
7/2025
R4
6,0 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
100 mil. €
3 782 - 6 302
4
3
2/2024
Termíny sú optimistické ale dali by sa stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. NDS má mnoho potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných v NDS nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2028
(+15)
21
60. - 61.
1/2026
R3
7,9 km
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
71 mil. €
5 441 - 8 427
4
3
9/2024
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na samotnom ťahu R3, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
1/2029
(+5)
22
60. - 61.
1/2026
R3
14,0 km
R 24,5/120 (100)
191 mil. €
14 233 - 18 874
3
3
10/2024
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
1/2029
(+19)
23
62. - 71.
11/2026
D1
12,6 km
D 26,5/120 (100)
418 mil. €
9 503 - 9 802
3
3
6/2025
Termíny sú optimistické. Ak sa potvrdí riešenie s tunelom Dargov až v dĺžke 4 km, určite si vyžiada dlhšiu lehotu výstavby ako 3 roky, s ktorými kalkuluje NDS. A tiež náklady na úrovni, ktorá obhájiteľnosť projektu ohrozí a teda aj začiatok realizáciu odsunie.
11/2029
(+14)
24
62. - 71.
11/2026
R6
11,3 km
R 11,5/100 (80)
142 mil. €
7 234
4
3
9/2025
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu ČR dotiahnuť nadväzujúcu rýchlostnú cestu až po hranicu so Slovenskom a reálneho horizontu jej dokončenia. A tiež od profesionality riadenia NDS, schopnosti a záujmu zastaviť plytvanie zdrojmi na predražované projekty.
11/2029
(+7)
25
62. - 71.
11/2026
D1
15,8 km
D 26,5/120 (100)
138 mil. €
4 033 - 8 369
4
3
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch. Za Michalovcami bude diaľnica nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená.
11/2029
(+11)
26
62. - 71.
11/2026
D1
15,5 km
D 26,5/120 (100)
135 mil. €
1 698 - 6 812
4
3
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch. Za Michalovcami bude diaľnica nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená.
11/2029
(+11)
27
62. - 71.
11/2026
R6
11,0 km
R 11,5/100 (80)
190 mil. €
2 561 - 5 054
4
3
9/2025
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu určite vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu ČR dotiahnuť nadväzujúcu rýchlostnú cestu až po hranicu so Slovenskom a reálneho horizontu jej dokončenia. A tiež od profesionality riadenia NDS, schopnosti a záujmu zastaviť plytvanie zdrojmi na predražované projekty.
11/2029
(+7)
28
75. - 76.
6/2030
R3
14,0 km
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
305 mil. €
4
3
8/2028
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
6/2033
(+21)
 
 
 
 
 
28 úsekov
262,3 km
5 477 mil. €
1 698 - 50 895
2,9
3,0
12/2019 - 6/2033
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku