1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 1 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
 
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
1
12/2013
D1
14,9 km
D 26,5/100
368 mil. €
12 491 - 24 900
1
1
4/2009
Úsek diaľnice D1 popri Ružomberku je stavbou, ktorá prešla bezprecedentnou zmenou časti trasy po začatí výstavby, vrátane predĺženia tunela Čebrať s 2 km na 3,6 km. Jej dokončenie sa omešká o celých 5 rokov. Ťažko stabilizovateľný zosuv si vyžiadal už začiatkom roka 2015 zastavenie prác na najnáročnejšej časti úseku a podstatnú zmenu trasu s predĺžením tunela. Žiaľ, aj s prispením liknavosti a zlých rozhodnutí niektorých politických nominantov v NDS sa podrobný hydrogeologický prieskum objednal až v závere roku 2016. Následne správa o hodnotení vplyvu zmeneného riešenia na životné prostredie bola predložená až začiatkom novembra 2017. Záverečné stanovisko rezortu životného prostredia nutné na rozbehnutie prác v novej trase tak NDS získala až v lete 2018. Práce v tuneli Čebrať z východného portálu sa síce odvtedy obnovili, plný rozbeh prác bude možný až po získaní stavebného povolenia, ktoré sa predpokladá v roku 2019. Uvedenie úseku do užívania sa predpokladá v roku 2022. Prípadné ďalšie odvolania a prieťahy v procesoch územného a stavebného konania môžu ešte aj tento termín ohroziť.
7/2022
2
7/2016
R7
8,4 km
R 31,5/120
13 102 - 19 993
1
1
6/2016
Uvedený je zmluvný termín - 3,75 roka od finančného uzatvorenia transakcie 22. júna 2016. Stavebné dokončenie do jari 2020 je možné, uvedenie do prevádzky je však v tomto termíne nepravdepodobné. Nadväzujúce úseky D4 i začiatočný úsek R7 Bratislava Prievoz - Ketelec totiž budú hotové až neskôr. Bez nich úsek R7 Ketelec - Dunajská Lužná začína v poli a nedá sa uviesť do užívania.
2021
3
7/2016
R7
6,4 km
R 31,5/120
27 633 - 44 493
.
.
.
1
1
8/2017
Uvedený je zmluvný termín - 4,25 roka od finančného uzatvorenia transakcie 22. júna 2016. Jeho dodržanie je ohrozené oneskoreným zabezpečením stavebného povolenia oproti termínu, ktorý ministerstvo sľúbilo v koncesnej zmluve. Napriek tomu by tento úsek meškať nemusel (alebo len veľmi málo). Jeho dokončenie totiž umožní koncesionárovi sprevádzkovať všetky tri úseky R7 a začať za ne inkasovať od štátu platby za dostupnosť.
2021
4
10/2017
D1
2,6 km
R 22,5/80
27 mil. €
14 624
1
1
11/2015
Termín je predpokladom INEKO, je dosiahnuteľný ak sa výstavba začne do konca novembra 2017. Oproti pôvodným predpokladom to znamená meškanie o takmer 1,5 roka. Úsek D1, na ktorého sprevádzkovanie je privádzač nutný, mal totiž byť podľa zmluvy hotový v januári 2018. Hoci sa jeho výstavba predĺži do októbra 2018, ďalšieho pol roka bude nevyužiteľný práve pre oneskorene obstaranú výstavbu privádzača (viac informácií tu).
12/2019
(+8)
5
5. - 6.
8/2019
R4
14,3 km
R 24,5/100
134 mil. €
10 088 - 50 895
2
1
4/2019
Termíny sú optimistické ale splniteľné s neveľkým meškaním - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
8/2022
(+5)
6
7.
10/2019
D1
3,5 km
D 41/120
132 mil. €
62 652
.
.
.
1
1
4/2019
Opätovne posunutý termín je dosiahnuteľný, ak sa už nestratí ďalší čas. Znamená však vyše 2,5-ročné meškanie oproti termínu, v ktorom sa ministerstvo zaviazalo odovzdať tento krátky úsek D1 už prestavaný koncesionárovi, ktorý má v rámci PPP projektu práve tu postaviť križovatku diaľnic D1 a D4. V akom rozsahu sa toto meškanie prenesie aj do meškania koncesionára s diaľnicou D4 nateraz nie je známe.
 10/2021
(+8)
7
9. - 10.
8/2020
D1
13,5 km
D 26,5/100
949 mil. €
13 676 - 21 949
1
1
Termíny sú dosiahnuteľné, ak NDS využije iný než obvykle preferovaný postup obstarania. Buď metódu "naprojektuj a postav" na celý úsek, alebo samostatné (skoršie) obstaranie razenia tunelov, ešte pred finalizáciou projektov, vykúpením pozemkov a získaním povolení na povrchovú časť trasy. Žiaľ, Nateraz je dôležité bezodkladne vypísať súťaže na podrobný hydrogeologický prieskum a monitoring, a tiež vypracovanie dokumentácie na územné rozhodnutie, aby do potvrdenia právoplatnosti záverečného stanoviska EIA už boli vysúťažení dodávatelia týchto prác.
 7/2027
(+13)
8
12.
11/2020
D1
1,1 km
D 11,5/80
12 mil. €
2
1
9/2019
8/2022
(+7)
9
18. - 21.
8/2021
D1
10,6 km
D 41/120
216 mil. €
62 652
.
.
.
1
1
10/2019
Termíny sú dosiahnuteľné, no aktuálne nepokračujúca príprava ich splnenie ohrozuje.
 8/2024
(+13)
10
23. - 24.
2/2022
D3
11,2 km
D 24,5/80
416 mil. €
13 886 - 21 743
1
1
10/2021
Termíny sú reálne, ak vedenia ministerstva dopravy i NDS konečne pristúpia k tomuto úseku ako k najvyššej priorite spomedzi doteraz nezačatých úsekov (spolu s D1 Turany - Hubová). Žiaľ, stratené roky 2012 až 2016, kedy sa NDS s prípravou tejto stavby takmer nepohla z miesta, sa už dobehnúť nedajú.
 2/2025
(+11)
 
 
 
 
 
10 úsekov
86,6 km
2 254 mil. €
10 088 - 62 652
1,2
1,0
12/2019 - 7/2027
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku