1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 1 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
 
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
19 úsekov
306,5 km
4 264 mil. €
1 698 - 14 648
4,0
3,5
11/2025 - 6/2033
1
14.
5/2021
R7
14,3 km
R 11,5/120
98 mil. €
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
11/2025
(+8)
2
17.
7/2021
R7
11,0 km
R 24,5/120
97 mil. €
6 428 - 9 084
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
1/2026
(+10)
3
18. - 21.
8/2021
R7
23,5 km
R 11,5/120
161 mil. €
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
2/2026
(+11)
4
23. - 24.
2/2022
R7
9,5 km
R 24,5/120
135 mil. €
6 403 - 9 478
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
8/2026
(+9)
5
48.
7/2024
R3
52,5 km
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
611 mil. €
3 247 - 11 434
4
4
4/2023
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy (tá je iba na začiatku). A ignorujú fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr. Reálny horizont výstavby súvislej R3 od Zvolena až po Šahy je oveľa vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R3. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2027
(+5)
6
49.
10/2024
R2
18,0 km
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
171 mil. €
10 140 - 11 010
4
4
5/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
10/2027
(+7)
7
51.
1/2025
R4
7,9 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
127 mil. €
2 552 - 2 737
4
3
8/2023
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
1/2028
(+12)
8
55. - 57.
7/2025
R4
8,0 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
132 mil. €
5 814 - 7 518
4
3
2/2024
Termíny sú optimistické ale dali by sa stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. NDS má mnoho potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných v NDS nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2028
(+15)
9
55. - 57.
7/2025
R4
6,0 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
100 mil. €
3 782 - 6 302
4
3
2/2024
Termíny sú optimistické ale dali by sa stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. NDS má mnoho potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných v NDS nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2028
(+15)
10
58. - 59.
9/2025
R1
11,5 km
R 24,5/80
406 mil. €
7 784
4
4
7/2024
Termíny sú napriek výrazným posunom oproti roku 2017 stále nereálne. Environmentálna priechodnosť stavby je neistá, financovateľnosť nepravdepodobná. Dokonca aj keby uvedené riziká nemala, oficiálne uvádzané termíny nerešpektujú ani časovú náročnosť výstavby troch krátkych tunelov i povrchových úsekov diaľnice v ochrannom pásme nárorného parku Nízke Tatry.
10/2027
(+54)
11
58. - 59.
9/2025
R1
9,5 km
R 24,5/80
340 mil. €
9 704 - 13 715
4
4
7/2024
Termíny sú napriek výrazným posunom oproti roku 2017 stále nereálne. Dopravný význam úseku je malý, financovateľnosť drahej stavby nepravdepodobná. Dokonca aj keby uvedené riziká nemala, oficiálne uvádzané termíny nerešpektujú ani časovú náročnosť výstavby tunela, ktorý je plánovaný aj na tomto úseku.
10/2027
(+54)
12
60. - 61.
1/2026
R3
7,9 km
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
71 mil. €
5 441 - 8 427
4
3
9/2024
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na samotnom ťahu R3, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
1/2029
(+5)
13
62. - 71.
11/2026
R6
11,3 km
R 11,5/100 (80)
142 mil. €
7 234
4
3
9/2025
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu ČR dotiahnuť nadväzujúcu rýchlostnú cestu až po hranicu so Slovenskom a reálneho horizontu jej dokončenia. A tiež od profesionality riadenia NDS, schopnosti a záujmu zastaviť plytvanie zdrojmi na predražované projekty.
11/2029
(+7)
14
62. - 71.
11/2026
D1
15,8 km
D 26,5/120 (100)
138 mil. €
4 033 - 8 369
4
3
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch. Za Michalovcami bude diaľnica nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená.
11/2029
(+11)
15
62. - 71.
11/2026
D1
15,5 km
D 26,5/120 (100)
135 mil. €
1 698 - 6 812
4
3
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch. Za Michalovcami bude diaľnica nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená.
11/2029
(+11)
16
62. - 71.
11/2026
R6
11,0 km
R 11,5/100 (80)
190 mil. €
2 561 - 5 054
4
3
9/2025
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu určite vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu ČR dotiahnuť nadväzujúcu rýchlostnú cestu až po hranicu so Slovenskom a reálneho horizontu jej dokončenia. A tiež od profesionality riadenia NDS, schopnosti a záujmu zastaviť plytvanie zdrojmi na predražované projekty.
11/2029
(+7)
17
62. - 71.
11/2027
R3
10,4 km
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
243 mil. €
7 211
4
4
8/2026
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na Orave, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
11/2030
(+17)
18
75. - 76.
6/2030
R3
14,0 km
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
305 mil. €
4
3
8/2028
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
6/2033
(+21)
19
75. - 76.
6/2030
R2
49,0 km
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
662 mil. €
5 762 - 14 648
4
4
8/2028
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže ani zďaleka nejde, nie je na to dôvod. Reálny horizont výstavby i uvedenia do prevádzky je teda oveľa vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
6/2033
(+21)
 
 
 
 
 
19 úsekov
306,5 km
4 264 mil. €
1 698 - 14 648
4,0
3,5
11/2025 - 6/2033
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku