1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 1 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
 
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
21 úsekov
241,6 km
4 529 mil. €
3 769 - 50 895
3,0
3,2
1/2023 - 2/2034
1
4.
6/2019
R2
9,1 km
DSP spracovaná na R 17,5/100, vyhlásená súťaž na zhotoviteľa stavby na R 24,5/100
243 mil. €
8 780 - 11 203
3
4
Napriek už vyhlásenému obstarávaniu na zhotoviteľa sú termíny nereálne. Stavba nie je dobre pripravená, tender bol vyhlásený predčasne - na naliehanie politického vedenia rezortu dopravy. Túto stavbu obstaráva NDS ako vôbec prvú spôsobom, pri ktorom o víťazovi nerozhodne cena ale viacero kritérií. Žiaľ, tie boli pripravené narýchlo a neprešli potrebnou oponentúrou. NDS ich síce koncom júna predstavila na workshope, ale na vyžiadané pripomienky odbornej verejnosti nepočkala - súťaž s "multikritériami" vyhlásila hneď začiatkom júla. Dôsledkom nedomyslených nastavení sú početné žiadosti o nápravu, ktoré si vyžiadali posun lehoty na predkladanie ponúk zo septembra už na december 2018. Aj tak zostávajú značné riziká, že politikmi urýchlené vyhlásenie tendra neprinesie férovú súťaž a víťazstvo ekonomicky najvýhodnejšej ponuky.
1/2023
(+16)
2
5. - 6.
8/2019
R2
14,1 km
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
303 mil. €
5 792 - 7 064
3
2
8/2019
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú ani minimálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy. NDS v septembri 2018 len začala s výkupmi pozemkov a už pod tlakom ministra Érseka a jeho strany Most-Híd sľubuje vyhlásenie tendra na zhotoviteľa. Hoci táto náklaná stavba nemá čo robiť medzi prioritami rezortu dopravy, zdá sa, že aktuálne vedenie robí všetko preto, aby v roku 2019 vykúpilo pozemky pod tento úsek a do volieb prípadne aj vysúťažilo zhotoviteľa. Kľúčový problém s chýbajúcim financovaním dlhého tunela Soroška padne na plecia budúcej vlády.
8/2024
(0)
3
8.
2/2020
R2
6,8 km
R 24,5/100
191 mil. €
11 764 - 50 895
3
3
4/2019
Termíny sú optimistické ale splniteľné s neveľkým meškaním - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
2/2023
(+11)
4
13.
4/2021
R4
8,2 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
96 mil. €
4 001
3
3
12/2019
Termíny sú nereálne, aj keď stavba je v pokročilej fáze prípravy. Nezohľadňujú fakt, že NDS má veľa naliehavejších projektov, ktoré je potrebné realizovať skôr. Perspektívu blízkej výstavby neguje i takmer dvojnásobné zvýšenie nákladov na tento úsek, spôsobené pridaním desiatok nových objektov do stavby v dokumentácii na stavebné povolenie (dodaná v decembri 2017).
4/2023
(+6)
5
18. - 21.
8/2021
R1
2,7 km
R 24,5/80
62 mil. €
16 268
3
3
11/2020
Termíny sú nereálne, nezohľadňujú ani minimálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy.
8/2023
(+8)
6
25. - 26.
3/2022
D1
3,8 km
R 11,5/80
56 mil. €
10 312
3
5
4/2021
Takmer ukončená príprava by umožňovala aj skoršiu výstavbu, no prehnane nákladné riešenie (57 mil. € za 3,8 km dvojpruhovej cesty) už roky čaká v šuplíku na rozhodnutie hľadať menej nákladné možnosti riešenia. Inštitút stratégie MDV už v roku 2012 upozornil, že navrhnuté riešenie je nefinancovateľné. Keby zodpovední vtedy rozhodli objednať nové posúdenie variantov a projektovanie preložky v parametroch cesty I. triedy, mohlo byť nové, financovateľné riešenie už pripravené na realizáciu. Keďže nové riešenie sa doteraz neposúdilo a neprojektuje, perspektíva výstavby sa výrazne vzďaľuje a ani aktuálne deklarované termíny nemusia byť dodržané. V premárnenom období boli za riadenie rozvoja dopravnej infraštruktúry najdlhšie zodpovední minister Ján Počiatek a štátny tajomník Viktor Stromček.
 3/2025
(+24)
7
25. - 26.
3/2022
R5
1,7 km
R 11,5/70
54 mil. €
7 972
3
4
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže po presmerovaní tranzitu do Poľska na nový úsek D3 Svrčinovec - Skalité - štátna hranica SR/PR citeľne odľahčená cesta do ČR (smer Jablunkov) kapacitne stačí. Keďže plánované riešenie krátkeho úseku R6 je technicky a finančne náročné, prednosť by mali dostať iné projekty s vyššou hodnotou za peniaze.
3/2025
8
27. - 28.
4/2022
R2
20,7 km
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
211 mil. €
6 969 - 10 726
3
4
2/2021
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
4/2024
(+9)
9
27. - 28.
4/2022
R2
10,6 km
R 22,5/100, plánované v 1/2-profile
127 mil. €
6 412 - 8 112
3
4
2/2021
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
4/2024
(+9)
10
31.
7/2022
D1
7,3 km
26,5/100
317 mil. €
10 359
3
3
6/2021
Termíny sú optimistické ale ešte splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch.
 1/2027
(-11)
11
33. - 37.
2/2023
R2
9,6 km
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
112 mil. €
8 634 - 11 116
3
2
10/2021
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle vládnych politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
2/2026
(+9)
12
39.
5/2023
R2
11,5 km
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
235 mil. €
7 793
3
3
1/2022
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde a reálny horizont výstavby je vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od schopnosti a vôle vládnych politikov a ich nominantov v NDS prestať plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch i na samotnej R2.
5/2026
(0)
13
45. - 46.
1/2024
R3
4,8 km
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
67 mil. €
9 492 - 10 279
3
2
11/2022
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
1/2026
(+4)
14
47.
5/2024
R1
4,6 km
R 24,5/80
100 mil. €
11 611
3
3
3/2024
Termíny sú nereálne, nezohľadňujú pravdepodobné trvanie zostávajúcich stupňov prípravy.
5/2026
(+14)
15
55. - 57.
7/2025
R4
7,5 km
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
123 mil. €
3 769 - 3 897
3
3
2/2024
Termíny sú optimistické ale dali by sa stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. NDS má mnoho potrebnejších projektov a reálny horizont výstavby je tu zrejme vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných v NDS nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R4. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2028
(+15)
16
60. - 61.
1/2026
R3
14,0 km
R 24,5/120 (100)
191 mil. €
14 233 - 18 874
3
3
10/2024
Termíny sú splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici prestanú plytvať zdrojmi na predražené projekty v iných regiónoch.
1/2029
(+19)
17
62. - 71.
11/2026
D1
12,6 km
D 26,5/120 (100)
418 mil. €
9 503 - 9 802
3
3
6/2025
Termíny sú optimistické. Ak sa potvrdí riešenie s tunelom Dargov až v dĺžke 4 km, určite si vyžiada dlhšiu lehotu výstavby ako 3 roky, s ktorými kalkuluje NDS. A tiež náklady na úrovni, ktorá obhájiteľnosť projektu ohrozí a teda aj začiatok realizáciu odsunie.
11/2029
(+14)
18
62. - 71.
11/2026
D1
18,2 km
D 26,5/120 (100)
191 mil. €
6 207 - 8 525
3
2
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch.
11/2029
(+14)
19
62. - 71.
11/2026
D1
12,1 km
D 26,5/120 (100)
162 mil. €
10 444 - 14 783
3
2
6/2025
Termíny sú optimistické ale splniteľné - ak sa výrazne zvýši profesionalita riadenia NDS a politici vo vedení ministerstva dopravy prestanú plytvať kapacitami a zdrojmi na menej potrebné či predražené projekty v iných regiónoch.
11/2029
(+11)
20
62. - 71.
11/2027
R3
6,7 km
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
251 mil. €
8 973 - 10 745
3
5
8/2026
Termíny by sa dali stihnúť, keby išlo o prioritný úsek. Lenže nejde. NDS má desiatky potrebnejších projektov v iných regiónoch i na Orave, reálny horizont výstavby je tu oveľa vzdialenejší.
11/2030
(+45)
21
72. - 73.
2/2029
R8
54,9 km
R 24,5/100
1 020 mil. €
4 151 - 11 477
3
5
9/2027
Rýchlostná cesta v tejto trase nemá opodstatnenie. Dopravne primeranejším riešením je tu preložka cesty I. triedy - tá súčasná totiž vedie takmer súvislo naprieč obcami. Takéto riešenie by bolo lacnejšie, skôr realizovateľné a trvalo postačujúce na dopravnú obsluhu územia od Nitry až po Partizánske. Rýchlocestu R8 treba vypustiť z plánovanej siete, pretože v skutočnosti odďaľuje hľadanie primeranejšieho riešenia, ktoré tento región potrebuje.
2/2034
 
 
 
 
 
21 úsekov
241,6 km
4 529 mil. €
3 769 - 50 895
3,0
3,2
1/2023 - 2/2034
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku