1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 1 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
 
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
1
1/2014
D1
11,3 km
D 26,5/100
462 mil. €
23 579 - 28 413
2
3
11/2008
zabudla včas obstarať a jeho stavba sa rozbehla až v roku 2018. Plné využitie tohto úseku diaľnice bude možné najskôr v roku 2022 - ak sa dovtedy dokončí nasledujúci úsek s tunelom Višňové. Ten sa výrazne oneskoril najprv vylučovaním najnižšej ponuky (Skanska + Strabag) v rokoch 2013 a 2014, čím sa stratilo 1,5 roka. Ďalšie zdržanie hrozí pre zlé riadenie stavby zo strany NDS aj zhotoviteľa, ktorého si po vylúčení najnižšej ponuky vybrala (Salini Impregilo a Dúha finančníka Remetu).">
Zmluva so zhotviteľom (združenie Doprastav, Váhostav, Strabag, Metrostav) predpokladala otvorenie úseku už v januári 2018. Aktuálne je posunutý o 16 mesiacov na máj 2019, no stále nie je reálny. Na dokončenie úseku už stačí, ale bez napojenia na cestnú sieť sa nebude dať využívať. Čiastočné využitie bude možné najskôr v závere roka 2019, ak sa dovtedy dokončí 2,6-kilometrový privádzač z Lietavskej Lúčky do Žiliny - ten zle riadená NDS zabudla včas obstarať a jeho stavba sa rozbehla až v roku 2018. Plné využitie tohto úseku diaľnice bude možné najskôr v roku 2022 - ak sa dovtedy dokončí nasledujúci úsek s tunelom Višňové. Ten sa výrazne oneskoril najprv vylučovaním najnižšej ponuky (Skanska + Strabag) v rokoch 2013 a 2014, čím sa stratilo 1,5 roka. Ďalšie zdržanie hrozí pre zlé riadenie stavby zo strany NDS aj zhotoviteľa, ktorého si po vylúčení najnižšej ponuky vybrala (Salini Impregilo a Dúha finančníka Remetu).
12/2019
(+7)
2
6/2014
D1
13,5 km
D 26,5/100
424 mil. €
22 691 - 32 334
1
2
4/2009
Zmluvný termín je pre mimoriadne zlé riadenie stavby úplne nereálny, hrozí meškanie najmenej dva roky. Za pripomenutie stojí fakt, že pôvodným víťazom tendra bolo v závere roku 2012 združenie Skanska + Strabag, s výrazne optimalizovaným technickým riešením a cenou o 70 mil. € nižšou. Ak by došlo k podpisu zmluvy, tento kľúčový chýbajúci úsek D1 mohol byť v druhej polovici roku 2018 dokončený. Námietka v tendri druhého Doprastavu a aktívna snaha zainteresovaných v NDS dodatočne vylúčiť najnižšiu ponuku spôsobila v rokoch 2013 a 2014 premrhanie až 1,5 roka a nakoniec výber zhotoviteľa s horšou reputáciou (Salini Impregilo a Dúha finančníka Remetu). Výsledkom je nielen vyššia cena, ale aj veľmi zlé riadenie stavby a ďalšie odsúvanie termínu dokončenia tohto akútne potrebného úseku pravdepodobne až na rok 2022. Zlým riadením stavby spôsobená vysoká strata zhotoviteľa a jeho problémy s platením prác dodávateľov v ostatnom období zvyšujú hrozbu scenára, že NDS bude musieť na dokončenie stavby hľadať iného zhotoviteľa, čo môže zdržanie ďalej zväčšiť.
2022
(+24)
3
7/2016
R7
17,4 km
R 24,5/120
8 544 - 13 236
2
3
11/2015
Stavebne ľahký úsek, ktorý mal včas všetky povolenia a ako jediný sa dá samostatne uviesť do prevádzky v pôvodnom termíne na jar 2020. Žiaľ, ide o najmenej potrebný úsek z celého PPP projektu D4R7. Jeho prínos bude minimálny (odľahčí iba Šamorín a od Bratislavy vzdialenejšie obce), až kým nebudú otvorené prvé dva kratšie úseky R7 Bratislava Prievoz - Ketelec (s prestavbou križovatkou Prievoz) a Ketelec - Dnajská Lužná.
2020
4
7/2016
R7
8,4 km
R 31,5/120
13 102 - 19 993
1
1
6/2016
Uvedený je zmluvný termín - 3,75 roka od finančného uzatvorenia transakcie 22. júna 2016. Stavebné dokončenie do jari 2020 je možné, uvedenie do prevádzky je však v tomto termíne nepravdepodobné. Nadväzujúce úseky D4 i začiatočný úsek R7 Bratislava Prievoz - Ketelec totiž budú hotové až neskôr. Bez nich úsek R7 Ketelec - Dunajská Lužná začína v poli a nedá sa uviesť do užívania.
2021
5
11/2016
D1
14,4 km
D 26,5/120
240 mil. €
3 166 - 11 562
2
2
4/2015
Zmluvný termín môže byť dodržaný. Napriek zdržaniam najmä z dôvodu nutnosti stabilizovať rozsiahly zosuv (nad rámec pôvodného projektu), zhotoviteľ - Skanska SK - deklaruje uvedenie do prevádzky v pôvodnom zmluvnom termíne.
12/2019
6
6/2017
D1
7,9 km
D 26,5/100
419 mil. €
19 072 - 21 988
1
2
6/2015
Zmluvný termín je zatiaľ splniteľný. Zhotoviteľom je však skupina firiem (Eurovia, Doprastav, Metrostav), ktoré stavby pre NDS obvykle dokončujú s výrazným meškaním oproti pôvodnej zmluve. Ďalším potenciálnym rizikom je to, že na tejto stavbe NDS mimoriadne podpísala zmluvu so zhotoviteľom napriek neukončenému novému posudzovaniu vplyvov na životné prostredie. Právoplatné záverečné stanovisko EIA získala až trištvrte roka po začatí stavby. Dodatočné zapracúvanie nových požiadaviek môže ešte priniesť nároky zhotoviteľa na predĺženie lehoty výstavby.
6/2021
(-0)
7
10/2017
D1
2,6 km
R 22,5/80
27 mil. €
14 624
1
1
11/2015
Termín je predpokladom INEKO, je dosiahnuteľný ak sa výstavba začne do konca novembra 2017. Oproti pôvodným predpokladom to znamená meškanie o takmer 1,5 roka. Úsek D1, na ktorého sprevádzkovanie je privádzač nutný, mal totiž byť podľa zmluvy hotový v januári 2018. Hoci sa jeho výstavba predĺži do októbra 2018, ďalšieho pol roka bude nevyužiteľný práve pre oneskorene obstaranú výstavbu privádzača (viac informácií tu).
12/2019
(+8)
8
1.
1/2019
R3
4,4 km
R 24,5/100 v polovičnom profile
83 mil. €
10 334 - 11 542
2
2
7/2012
Termíny sú optimistické ale splniteľné s meškaním do pol roka. Tento úsek už mohol byť vo výstavbe, keby NDS v lete 2017 zbytočne nezvolila výberu zhotoviteľa metódou tzv. užšej súťaže, ktorá je zdĺhavejšia.
3/2021
(+10)
9
3.
5/2019
R4
4,3 km
R 24,5/100
198 mil. €
15 837 - 18 098
1
3
1/2017
Termíny sú mierne optimistické, nezohľadňujú zdĺhavý priebeh obstarávania zhotoviteľa, ktorý NDS neukončila ani 7 mesiacov po obdržaní ponúk.
9/2022
(+14)
 
 
 
 
 
9 úsekov
84,2 km
1 853 mil. €
3 166 - 32 334
1,4
2,1
12/2019 - 9/2022
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku