1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 14 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
12 úsekov
289,8 km
2 - 6
2 676 mil. €
1 065 - 44 493
3,3
3,5
7/2020 - po 2040
1
18. - 21.
8/2021
R7
23,5 km
2
161 mil. €
4
4
12/2011
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
2/2026
(+11)
2
7/2016
R7
17,4 km
4
8 544 - 13 236
2
3
Stavebne ľahký úsek, ktorý mal včas všetky povolenia a ako jediný sa dá samostatne uviesť do prevádzky v pôvodnom termíne na jar 2020. Žiaľ, ide o najmenej potrebný úsek z celého PPP projektu D4R7. Jeho prínos bude minimálny (odľahčí iba Šamorín a od Bratislavy vzdialenejšie obce), až kým nebudú otvorené prvé dva kratšie úseky R7 Bratislava Prievoz - Ketelec (s prestavbou križovatkou Prievoz) a Ketelec - Dnajská Lužná.
2020
3
17.
7/2021
R7
11,0 km
4
97 mil. €
6 428 - 9 084
4
4
12/2011
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
1/2026
(+10)
4
7/2016
R7
8,4 km
4
13 102 - 19 993
1
1
Uvedený je zmluvný termín - 3,75 roka od finančného uzatvorenia transakcie 22. júna 2016. Stavebné dokončenie do jari 2020 je možné, uvedenie do prevádzky je však v tomto termíne nepravdepodobné. Nadväzujúce úseky D4 i začiatočný úsek R7 Bratislava Prievoz - Ketelec totiž budú hotové až neskôr. Bez nich úsek R7 Ketelec - Dunajská Lužná začína v poli a nedá sa uviesť do užívania.
2021
5
6/2014
D1
13,5 km
4
424 mil. €
22 691 - 32 334
1
2
Zmluvný termín je pre mimoriadne zlé riadenie stavby úplne nereálny, hrozí meškanie najmenej dva roky. Za pripomenutie stojí fakt, že pôvodným víťazom tendra bolo v závere roku 2012 združenie Skanska + Strabag, s výrazne optimalizovaným technickým riešením a cenou o 70 mil. € nižšou. Ak by došlo k podpisu zmluvy, tento kľúčový chýbajúci úsek D1 mohol byť v druhej polovici roku 2018 dokončený. Námietka v tendri druhého Doprastavu a aktívna snaha zainteresovaných v NDS dodatočne vylúčiť najnižšiu ponuku spôsobila v rokoch 2013 a 2014 premrhanie až 1,5 roka a nakoniec výber zhotoviteľa s horšou reputáciou (Salini Impregilo a Dúha finančníka Remetu). Výsledkom je nielen vyššia cena, ale aj veľmi zlé riadenie stavby a ďalšie odsúvanie termínu dokončenia tohto akútne potrebného úseku pravdepodobne až na rok 2022. Zlým riadením stavby spôsobená vysoká strata zhotoviteľa a jeho problémy s platením prác dodávateľov v ostatnom období zvyšujú hrozbu scenára, že NDS bude musieť na dokončenie stavby hľadať iného zhotoviteľa, čo môže zdržanie ďalej zväčšiť.
2022
(+24)
6
23. - 24.
2/2022
R7
9,5 km
4
135 mil. €
6 403 - 9 478
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
8/2026
(+9)
7
77. - 82.
po 2040
R7
29,2 km
2
230 mil. €
2 156 - 6 890
5
5
12/2011
Rýchlostná cesta v tejto trase nie je reálna ani po roku 2040, pretože ju z dopravného hľadiska netreba. Namiesto toho treba riešiť riadnu údržbu existujúcich ciest I. triedy, ktorých problémom v danom území nie je ani nebude kapacita (tá s veľkou rezervou stačí aj po roku 2040), ale zlá kvalita vozovky (tá problém už je a dá sa riešiť oveľa skôr a lacnejšie).
po 2040
(0)
8
7/2016
R7
6,4 km
4 - 6
27 633 - 44 493
.
.
.
1
1
Uvedený je zmluvný termín - 4,25 roka od finančného uzatvorenia transakcie 22. júna 2016. Jeho dodržanie je ohrozené oneskoreným zabezpečením stavebného povolenia oproti termínu, ktorý ministerstvo sľúbilo v koncesnej zmluve. Napriek tomu by tento úsek meškať nemusel (alebo len veľmi málo). Jeho dokončenie totiž umožní koncesionárovi sprevádzkovať všetky tri úseky R7 a začať za ne inkasovať od štátu platby za dostupnosť.
2021
9
77. - 82.
po 2040
R7
32,8 km
2
367 mil. €
2 228 - 6 331
5
5
2/2016
Rýchlostná cesta v tejto trase nie je reálna ani po roku 2040, pretože ju z dopravného hľadiska netreba. Namiesto toho treba riešiť riadnu údržbu existujúcich ciest I. triedy, ktorých problémom v danom území nie je ani nebude kapacita (tá s veľkou rezervou stačí aj po roku 2040), ale zlá kvalita vozovky (tá problém už je a dá sa riešiť oveľa skôr a lacnejšie).
po 2040
(0)
10
14.
5/2021
R7
14,3 km
2
98 mil. €
4
4
12/2011
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy a už vôbec nie fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr.
11/2025
(+8)
11
48.
7/2024
R3
52,5 km
2
611 mil. €
3 247 - 11 434
4
4
Termíny sú úplne nereálne, nezohľadňujú reálne trvanie zostávajúcich stupňov prípravy (tá je iba na začiatku). A ignorujú fakt, že NDS má desiatky potrebnejších projektov, ktoré by mala realizovať skôr. Reálny horizont výstavby súvislej R3 od Zvolena až po Šahy je oveľa vzdialenejší. O koľko, to bude závisieť od záujmu a schopnosti zodpovedných nájsť nákladovo prijateľné, a teda skôr financovateľné riešenie tejto časti ťahu R3. A tiež od toho, kedy politici a ich nominanti v NDS skončia plytvaním zdrojmi na predražovanie projektov v iných regiónoch.
7/2027
(+5)
12
77. - 82.
po 2040
R7
71,3 km
2
553 mil. €
1 065 - 4 239
5
5
9/2015
Rýchlostná cesta v tejto trase nie je reálna ani po roku 2040, pretože ju z dopravného hľadiska netreba. Namiesto toho treba riešiť riadnu údržbu existujúcich ciest I. triedy, ktorých problémom v danom území nie je ani nebude kapacita (tá s veľkou rezervou stačí aj po roku 2040), ale zlá kvalita vozovky (tá problém už je a dá sa riešiť oveľa skôr a lacnejšie).
po 2040
(0)
 
 
 
 
 
12 úsekov
289,8 km
2 - 6
2 676 mil. €
1 065 - 44 493
3,3
3,5
7/2020 - po 2040
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku