1. Výber úsekov (riadky tabuľky)

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2020 2021-25 2026-30 2031-40 po 2040
zobraziť pokročilé možnosti

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)

počet vybratých parametrov: 16 / 81

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 6
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 7
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav prípravy 2 / 23
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 5
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
 
odhad NDS
2015, osobná + nákladná
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
+ posun v mesiacoch
za posledný rok
 
 
 
 
 
90 úsekov
1 110,5 km
2 - 8
19 052 mil. €
1 065 - 93 344
2,9
3,0
12/2019 - po 2040
1
12/2013
D1
14,9 km
4
D 26,5/100
368 mil. €
12 491 - 24 900
1
1
4/2009
7/2022
2
1/2014
D1
11,3 km
4
D 26,5/100
462 mil. €
23 579 - 28 413
2
3
11/2008
12/2019
(+7)
3
6/2014
D1
13,5 km
4
D 26,5/100
424 mil. €
22 691 - 32 334
1
2
4/2009
2022
(+24)
4
7/2016
R7
17,4 km
4
R 24,5/120
8 544 - 13 236
2
3
11/2015
2020
5
7/2016
D4
4,4 km
4 - 6
D 33,5/120, D 26,5/120
1
2
9/2017
2021
6
7/2016
D4
22,6 km
4 - 6
D 33,5/120, D 26,5/120
32 336 - 93 344
.
.
.
1
2
9/2017
2021
7
7/2016
R7
8,4 km
4
R 31,5/120
13 102 - 19 993
1
1
6/2016
2021
8
7/2016
R7
6,4 km
4 - 6
R 31,5/120
27 633 - 44 493
.
.
.
1
1
8/2017
2021
9
11/2016
D1
14,4 km
4
D 26,5/120
240 mil. €
3 166 - 11 562
2
2
4/2015
12/2019
10
12/2016
D3
5,7 km
4
D 24,5/80
264 mil. €
11 465 - 18 743
1
2
2021
(+7)
11
6/2017
D1
7,9 km
4
D 26,5/100
419 mil. €
19 072 - 21 988
1
2
6/2015
6/2021
(-0)
12
10/2017
D1
2,6 km
4
R 22,5/80
27 mil. €
14 624
1
1
11/2015
12/2019
(+8)
13
1.
1/2019
R3
4,4 km
2
R 24,5/100 v polovičnom profile
83 mil. €
10 334 - 11 542
2
2
7/2012
3/2021
(+10)
14
2.
2/2019
R2
13,5 km
4
R 24,5/100
143 mil. €
9 007 - 9 998
2
2
12/2018
12/2020
(+6)
15
3.
5/2019
R4
4,3 km
4
R 24,5/100
198 mil. €
15 837 - 18 098
1
3
1/2017
9/2022
(+14)
16
4.
6/2019
R2
9,1 km
4
DSP spracovaná na R 17,5/100, vyhlásená súťaž na zhotoviteľa stavby na R 24,5/100
243 mil. €
8 780 - 11 203
3
4
1/2023
(+16)
17
5. - 6.
8/2019
R2
14,1 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
303 mil. €
5 792 - 7 064
3
2
8/2019
8/2024
(0)
18
5. - 6.
8/2019
R4
14,3 km
4
R 24,5/100
134 mil. €
10 088 - 50 895
2
1
4/2019
8/2022
(+5)
19
7.
10/2019
D1
3,5 km
8
D 41/120
132 mil. €
62 652
.
.
.
1
1
4/2019
Dôvodmi rastúceho meškania sú doteraz nevykúpené pozemky, a tiež dlhotrvajúca neschopnosť ministerstva vyriešiť obchádzkové trasy na presmerovanie dopravy z D1 počas jej prerábky (dvíhania nivelety v priestore križovatky s D4). Na pôvodne plánované riešenie je príliš neskoro a doteraz nie je ani dohoda s koncesionárom o podmienkach, za akých by (dočasne) stavebne prispôsobil budúce vetvy križovatky na prevedenie dopravy z D1.
 10/2021
(+8)
20
8.
2/2020
R2
6,8 km
4
R 24,5/100
191 mil. €
11 764 - 50 895
3
3
4/2019
2/2023
(+11)
21
9. - 10.
8/2020
D1
13,5 km
4
D 26,5/100
949 mil. €
13 676 - 21 949
1
Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem.
1
Posun dokončenia o rok má dva hlavné dôvody. Jedným bolo zdĺhavé riešenie odvolaní voči záverečnému stanovisku EIA rezortom životného prostredia. Druhým to, že diaľničiari neobstarali projektanta počas 3/4 roka čakania na právoplatnosť EIA. Namiesto toho hľadala NDS možnosti, ako sa súťaži vyhnúť podpísaním dodatku k zmluve z roku 2013 ešte na úžinový variant. Keďže išlo o mimoriadne sporný postup, dodatok bol nakoniec podpísaný až v júni 2018, teda 4 mesiace po právoplatnosti záverečného stanoviska EIA. V prípade vyhlásenia riadnej súťaže hneď v júni 2017 mohla mať NDS zazmluvneného projektanta skôr a na základe riadnej súťaže, nie sporného dodatku k starej zmluve na úplne iné riešenie.
 7/2027
(+13)
22
9. - 10.
8/2020
R4
10,2 km
4
R 24,5/100
314 mil. €
22 341 - 30 731
1
3
8/2019
2/2024
(+22)
23
11.
9/2020
D3
10,8 km
4
D 24,5/80 (100)
312 mil. €
14 176 - 14 186
2
Tento úsek je menj naliehavý ako úseky D3 nad Žilinou a nad Čadcou, keďže už prakticky má parametre polovičného profilu diaľnice. Prechádza ním vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení nových úsekov D3 nad Čadcou v rokoch 2017 a 2020 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou.
4
8/2020
Jediný úsek diaľnice D3, kde NDS predpokladané termíny výstavby neposunula na neskôr ale naopak deklaruje skoršiu výstavbu ako pred rokom. Dôvody sú dva: Upustenie od zmeny technického riešenia, ktorá mala zmenšiť technickú náročnosť a vysoké náklady, a najmä vypustenie časových rezerv, ktoré v termínoch pred rokom mala. Teraz prezentuje značne optimistický scenár, navyše s rizikom, že na zbytočne drahé riešenie sa nenájde financovanie.
 9/2023
(-28)
24
12.
11/2020
D1
1,1 km
2
D 11,5/80
12 mil. €
2
1
9/2019
8/2022
(+7)
25
13.
4/2021
R4
8,2 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
96 mil. €
4 001
3
3
12/2019
4/2023
(+6)
26
14.
5/2021
R7
14,3 km
2
R 11,5/120
98 mil. €
4
4
11/2025
(+8)
27
15. - 16.
6/2021
R2
6,2 km
2
R 22,5/100, plánované v 1/2-profile
74 mil. €
5 304
2
2
12/2019
6/2023
(+24)
28
15. - 16.
6/2021
R1
8,1 km
4
R 22,5/100
164 mil. €
12 387 - 17 316
2
3
4/2020
6/2023
(+11)
29
17.
7/2021
R7
11,0 km
4
R 24,5/120
97 mil. €
6 428 - 9 084
4
4
1/2026
(+10)
30
18. - 21.
8/2021
R7
23,5 km
2
R 11,5/120
161 mil. €
4
4
2/2026
(+11)
31
18. - 21.
8/2021
R2
8,3 km
2
R 22,5/100, plánované v 1/2-profile
92 mil. €
5 277 - 6 250
2
2
1/2020
8/2023
(+26)
32
18. - 21.
8/2021
D1
10,6 km
8
D 41/120
216 mil. €
62 652
.
.
.
1
1
10/2019
Od dodania DSP v roku 2016 príprava úseku od Triblaviny po Senec ďalej nepokročila, NDS doteraz ani nezačala s výkupmi pozemkov.
 8/2024
(+13)
33
18. - 21.
8/2021
R1
2,7 km
4
R 24,5/80
62 mil. €
16 268
3
Aj keď NDS deklaruje (nereálne) blízke lehoty výstavby a sprevádzkovania predĺženia R1 z BB do RK, v skutočnosti súčasnú cestu cez Donovaly i mesto Ružomberok odľahčí skôr kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na výrazne predĺženú a do 10 rokov aj ucelenú diaľnicu D1.
3
11/2020
8/2023
(+8)
34
22.
12/2021
D3
4,0 km
4
D 24,5/80
103 mil. €
15 053
2
Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko (majú v prevádzke rovnako iba jednu tunelovú rúru). Celkovo však nepatrí do kategórie najviac naliehavých stavieb NDS. Časté priebežné uzatváranie tunela v dôsledku kolón totiž viac než s chýbajúcou druhou rúrou súvisí s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku v závere roka 2020 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude cca do 10 rokov aj tak potrebná.
2
6/2020
12/2024
(+6)
35
23. - 24.
2/2022
D3
11,2 km
4
D 24,5/80
416 mil. €
13 886 - 21 743
1
Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 Svrčinovec - štátna hranica SR/PR v roku 2017 a kritického úseku z Čadce po Svrčinovec v závere roku 2020 stúpne atraktivita tohto ťahu ďešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa.
1
10/2021
Ďalší posun prípravy a možného dokončenia tohto naliehavo potrebného úseku až na rok 2024 či dokonca 2025 je dôsledkom faktu, že vedenie ministerstva dopravy dáva prednosť príprave iných, menej potrebných úsekov ciest. Hoci tento úsek D3 prevezme podobnú dopravnú záťaž ako úseky D1 pri Žiline, projektovú dokumentáciu preň začala NDS obstarávať až v novembri 2018, teda nie v predstihu ani bezodkladne po získaní právoplatného záverečného stanoviska EIA ale až o 6 mesiacov neskôr.
 2/2025
(+11)
36
25. - 26.
3/2022
D1
3,8 km
2
R 11,5/80
56 mil. €
10 312
3
5
4/2021
Posun termínov v tomto prípade spôsobuje neprimerane drahé a nefinancovateľné riešenie. Hoci už veľa rokov je zjavné, že bude nutné vrátiť sa v príprave a hľadať vhodnejšie riešenie, zodpovední o tom doteraz nerozhodli.
 3/2025
(+24)
37
25. - 26.
3/2022
R5
1,7 km
2
R 11,5/70
54 mil. €
7 972
3
4
3/2025
38
27. - 28.
4/2022
R2
20,7 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
211 mil. €
6 969 - 10 726
3
4
2/2021
4/2024
(+9)
39
27. - 28.
4/2022
R2
10,6 km
2
R 22,5/100, plánované v 1/2-profile
127 mil. €
6 412 - 8 112
3
4
2/2021
4/2024
(+9)
40
29. - 30.
6/2022
R2
6,1 km
4
R 24,5/120(100)
123 mil. €
12 157
2
3
3/2020
6/2025
(+10)
41
29. - 30.
6/2022
R2
2,7 km
4
R 24,5/120(100)
53 mil. €
12 862
2
3
2/2021
6/2025
(+10)
42
31.
7/2022
D1
7,3 km
4
26,5/100
317 mil. €
10 359
3
Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s odstávkami tunela počas odstávok, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou zaťažené celoročne.
3
6/2021
Jediný úsek diaľnice D1, kde NDS predpokladané termíny výstavby neposunula na neskôr. Deklaruje dokonca skoršiu výstavbu ako pred rokom. V skutočnosti však len vypustila časové rezervy, ktoré v pôvodných termínoch mala, a teraz prezentuje značne optimistický scenár. Reálne sa projektovanie druhej rúry tunela Branisko doteraz nezačalo. Predpokladané termíny najbližších stupňov prípravy NDS oproti vlaňajšku posunula o rok neskôr.
 1/2027
(-11)
43
32.
10/2022
R3
6,5 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
92 mil. €
6 706 - 9 733
2
2
8/2021
10/2024
(+11)
44
33. - 37.
2/2023
R2
9,6 km
2
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
112 mil. €
8 634 - 11 116
3
2
10/2021
2/2026
(+9)
45
33. - 37.
2/2023
D1
19,9 km
6
D 33,5/120
277 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
2
Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale menej naliehavé, ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Senec, resp. Blatné.
2
4/2022
Posun prípravy súvisí s veľkými opakovanými zmenami projektu, ktoré je nutné zapracúvať do dokumentácie. Po vypustení kolektorov ide najnovšie o výrazné rozšírenie odpočívadla Triblavina, ktoré si vyžiada aj nové územné rozhodnutie.
 8/2027
(+6)
46
33. - 37.
2/2023
D4
12,4 km
4
D 26,5/120 (tunel 2 x T 8,0/100)
771 mil. €
2
Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a vyžiada si riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa už blíži naplneniu kapacity.
4
7/2029
(-8)
47
33. - 37.
2/2023
R3
4,9 km
2
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
77 mil. €
2
2
11/2021
2/2026
(+18)
48
33. - 37.
2/2023
R3
8,3 km
2
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
201 mil. €
5 550 - 9 787
2
3
11/2021
2/2026
(+18)
49
38.
3/2023
R2
16,0 km
4
R 24,5/120(100)
274 mil. €
9 654 - 12 079
2
2
1/2022
3/2026
(+8)
50
39.
5/2023
R2
11,5 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
235 mil. €
7 793
3
3
1/2022
5/2026
(0)
51
40.
8/2023
R4
4,0 km
4
R 24,5/100
102 mil. €
14 625
2
2
4/2022
8/2026
(+10)
52
41.
10/2023
R2
17,5 km
4
R 24,5/100
287 mil. €
12 819 - 29 988
2
2
8/2022
10/2026
(+27)
53
42.
11/2023
D4
3,6 km
4
D 26,5/100
133 mil. €
5
Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Tomuto projektu teda chýba reálny problém, ktorý by mal riešiť.
5
11/2026
(-21)
54
43. - 44.
12/2023
R4
6,5 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
105 mil. €
6 651 - 9 113
2
3
8/2022
12/2026
(+3)
55
43. - 44.
12/2023
R4
7,0 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
97 mil. €
3 407 - 3 769
2
2
8/2022
12/2026
(+3)
56
45. - 46.
1/2024
R1
14,9 km
4
R 24,5/80
785 mil. €
8 140 - 13 204
2
Aj keď NDS deklaruje (nereálne) blízke lehoty výstavby a sprevádzkovania predĺženia R1 z BB do RK, v skutočnosti súčasnú cestu cez Donovaly odľahčí skôr kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na výrazne predĺženú a do 10 rokov aj ucelenú diaľnicu D1.
3
10/2022
1/2027
(+33)
57
47.
5/2024
R1
4,6 km
4
R 24,5/80
100 mil. €
11 611
3
Aj keď NDS deklaruje (nereálne) blízke lehoty výstavby a sprevádzkovania predĺženia R1 z BB do RK, v skutočnosti súčasnú cestu cez Donovaly i mesto Ružomberok odľahčí skôr kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na výrazne predĺženú a do 10 rokov aj ucelenú diaľnicu D1.
3
3/2024
5/2026
(+14)
58
48.
7/2024
R3
52,5 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
611 mil. €
3 247 - 11 434
4
4
4/2023
7/2027
(+5)
59
49.
10/2024
R2
18,0 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
171 mil. €
10 140 - 11 010
4
4
5/2023
10/2027
(+7)
60
50.
12/2024
R2
7,8 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
75 mil. €
5 587
5
4
7/2023
12/2027
(+10)
61
51.
1/2025
R4
7,9 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
127 mil. €
2 552 - 2 737
4
3
8/2023
1/2028
(+12)
62
52.
4/2025
R2
9,8 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
93 mil. €
6 452 - 10 032
5
5
11/2023
4/2028
(+14)
63
53.
5/2025
R2
14,0 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
117 mil. €
5 809 - 8 826
5
4
1/2024
6/2028
(+15)
64
54.
6/2025
R2
18,0 km
2
R 24,5/120, plánované v 1/2-profile
175 mil. €
5 189 - 6 389
5
5
1/2024
6/2028
(+14)
65
55. - 57.
7/2025
R4
8,0 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
132 mil. €
5 814 - 7 518
4
3
2/2024
7/2028
(+15)
66
55. - 57.
7/2025
R4
7,5 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
123 mil. €
3 769 - 3 897
3
3
2/2024
7/2028
(+15)
67
55. - 57.
7/2025
R4
6,0 km
2
R 24,5/100, plánované v 1/2-profile
100 mil. €
3 782 - 6 302
4
3
2/2024
7/2028
(+15)
68
58. - 59.
9/2025
R1
11,5 km
4
R 24,5/80
406 mil. €
7 784
4
Aj keď NDS deklaruje (nereálne) blízke lehoty výstavby a sprevádzkovania predĺženia R1 z BB do RK, v skutočnosti súčasnú cestu cez Donovaly odľahčí skôr kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na výrazne predĺženú a do 10 rokov aj ucelenú diaľnicu D1.
4
7/2024
10/2027
(+54)
69
58. - 59.
9/2025
R1
9,5 km
4
R 24,5/80
340 mil. €
9 704 - 13 715
4
Aj keď NDS deklaruje (nereálne) blízke lehoty výstavby a sprevádzkovania predĺženia R1 z BB do RK, v skutočnosti súčasnú cestu cez Donovaly odľahčí skôr kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na výrazne predĺženú a do 10 rokov aj ucelenú diaľnicu D1, preto môže byť ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom prehnane ambiciózna.
4
7/2024
10/2027
(+54)
70
60. - 61.
1/2026
R3
14,0 km
4
R 24,5/120 (100)
191 mil. €
14 233 - 18 874
3
3
10/2024
1/2029
(+19)
71
62. - 71.
11/2026
D1
12,6 km
4
D 26,5/120 (100)
418 mil. €
9 503 - 9 802
3
Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž
3
6/2025
11/2029
(+14)
72
62. - 71.
11/2026
D1
18,2 km
4
D 26,5/120 (100)
191 mil. €
6 207 - 8 525
3
Týmto úsekom prechádza 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž
2
6/2025
11/2029
(+14)
73
62. - 71.
11/2026
R6
11,3 km
2
R 11,5/100 (80)
142 mil. €
7 234
4
3
9/2025
11/2029
(+7)
74
62. - 71.
11/2026
D1
15,8 km
4
D 26,5/120 (100)
138 mil. €
4 033 - 8 369
4
Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená
3
6/2025
11/2029
(+11)
75
62. - 71.
11/2026
D1
12,1 km
4
D 26,5/120 (100)
162 mil. €
10 444 - 14 783
3
Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje
2
6/2025
11/2029
(+11)
76
62. - 71.
11/2026
D1
15,5 km
4
D 26,5/120 (100)
135 mil. €
1 698 - 6 812
4
Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením
3
6/2025
11/2029
(+11)
77
62. - 71.
11/2026
R6
11,0 km
2
R 11,5/100 (80)
190 mil. €
2 561 - 5 054
4
3
9/2025
11/2029
(+7)
78
62. - 71.
11/2027
R3
10,4 km
2
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
243 mil. €
7 211
4
4
8/2026
11/2030
(+17)
79
62. - 71.
11/2027
R3
6,7 km
2
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
251 mil. €
8 973 - 10 745
3
5
8/2026
11/2030
(+45)
80
62. - 71.
11/2027
R3
1,9 km
2
R 24,5/80, plánované v 1/2-profile
31 mil. €
5 586
2
2
8/2026
11/2030
(+45)
81
72. - 73.
2/2029
D2
6,9 km
6
D 33,5/120
106 mil. €
5
Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie krátkeho úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica už blíži naplneniu kapacity.
5
8/2027
2/2032
(+27)
82
74.
5/2029
D2
8,5 km
6
D 33,5/120
90 mil. €
32 968
.
.
.
5
Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená.
5
10/2027
5/2032
(+26)
83
75. - 76.
6/2030
R3
14,0 km
2
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
305 mil. €
4
3
8/2028
6/2033
(+21)
84
75. - 76.
6/2030
R2
49,0 km
2
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
662 mil. €
5 762 - 14 648
4
Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou dolinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa).
4
8/2028
6/2033
(+21)
85
77. - 82.
po 2040
R1
42,1 km
4
R 24,5/120
631 mil. €
5 713 - 13 545
5
Po rozšírení diaľnice D1 po Trnavu na 6-pruh nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta veľmi dlho nebude potrebná.
5
86
77. - 82.
po 2040
R7
29,2 km
2
R 11,5/120
230 mil. €
2 156 - 6 890
5
5
po 2040
(0)
87
77. - 82.
po 2040
R3
10,3 km
2
R 24,5/120(100), plánované v 1/2-profile
92 mil. €
5 098 - 5 557
5
2
po 2040
88
77. - 82.
po 2040
D3
3,1 km
4
D 26,5/100
68 mil. €
5 420 - 8 693
5
Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude postačovať najmenej niekoľko desaťročí.
5
po 2040
89
77. - 82.
po 2040
R7
32,8 km
2
R 11,5/120
367 mil. €
2 228 - 6 331
5
5
po 2040
(0)
90
77. - 82.
po 2040
R7
71,3 km
2
R 11,5/120
553 mil. €
1 065 - 4 239
5
5
po 2040
(0)
 
 
 
 
 
90 úsekov
1 110,5 km
2 - 8
19 052 mil. €
1 065 - 93 344
2,9
3,0
12/2019 - po 2040
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 11/2018

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza na opakovanie

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku